خطیب جمعه قم:

ملت ایران سهامدار اصلی انقلاب اسلامی

خطیب جمعه قم سهامدار اصلی انقلاب اسلامی را ملت بزرگ و شجاع ایران دانست و گفت: مردم درطول 40 سال گذشته در همه عرصه ‌ها حضوری خیره کننده داشته اند و از نظام اسلامی دفاع کرده اند.
کد خبر: ۷۰۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۲ 26 January 2019

 

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی درخطبه های نماز جمعه قم، با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: امروز شاهدیم که از هر سو تلاش می ‌کنند که ما را از ارزش ‌های انقلابی و اسلامی دور کنند و دشمنان به هزاران ترفند متوسل شده اند تا این میراث بزرگ شما ملت انقلابی ایران را کم بشمارند و کوچک نشان دهند.

وی برضرورت تبیین دستاوردهای عظیم ملت دردوران پس از پیروزی انقلاب تاکید کرد و گفت: البته بیان دستاوردها به معنی این نیست که مشکلی وجود ندارد و بی عیب و نقص هستیم، امروز زندگی مردم مستعضف در معیشت با مشکل روبرو است، اما مبادا این ضعف‌ ها ما را از عظمت انقلاب دور کند.

وی خاطرنشان کرد: آینده این انقلاب و اسلام از آن شماست و حوزه و دانشگاه خادمان شما هستند، افتخار ما این است که معارف الهی را به ملتی که پیشگام حرکت است، عرضه کنیم.مبادا به خاطر پاره ای از مشکلات، این همه خدمت و دستاوردها، نادیده گرفته شود.

وی همچنین به تلاش های گسترده ای که برای تطهیر رژیم طاغوت می شود، اشاره و اظهار داشت: در قلمروی شاخص‌ های ویژه یعنی؛ استقلال، آزادی، امنیت و صیانت از مرزهای کشور دستاوردهای عظیمی داریم که قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب نیست.

اعرافی با بیان این که انقلاب اسلامی بالاترین درجه استقلال را به ارمغان آورده است، افزود: امروز قدرت ملی، منطقه ای و فرامنطقه ای ایران زبانزد است و دشمنان می‌ دانند که انقلاب اسلامی به قدرتی تبدیل شده است که نمی توانند آن را نادیده بگیرند و امیدوار هستیم به فضل الهی این قدرت که برای همه ملت ‌ها آزادی و امنیت به ارمغان می ‌آورد، در چهلمین سال انقلاب بیش از پیش تقویت شود.

وی گفت:انقلاب اسلامی گفتمان تمدنی نوینی را به دنیا عرضه کرد و ملت ایران حرفی نو و سخنی جدید برای دنیا به ارمغان آورد و به فضل الهی ارکان یک تمدن نوین را برای بشریت امروز پایه ریزی می کنیم.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در چهلمین سال قوی تر می ‌ماند و در 22 بهمن تجلی بیشتری پیدا می کند و میلیون ‌ها انسان عاشق اسلام و کشور در صحنه حضور می یابند و همه خیالات مستکبران جهان نقش برآب خواهد شد.

اعرافی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تذکرات مراجع عظام تقلید اظهار کرد: مسئولان باید نسبت به تذکرات مطرح شده در حوزه مسائل فرهنگی و حجاب اهتمام داشته باشند؛ انتظار است خط مشی نظام در مسائل فرهنگی مورد اهتمام قرار گیرد.

وی همچنین به مسائل مرتبط با معیشت مردم که بخش دیگری از تذکرات مراجع تقلید بوده است، اشاره و اظهار کرد: انتظار است که مسائل معیشتی مردم نیز با عزم جدی تری دنبال شود.

وی گفت: امیدوار هستیم در مساله FATF، پالرمو و اسناد بین المللی دقت نظر داشته و مواجهه هوشمندانه، حکیمانه و شجاعانه داشته باشیم و دراین مسائل هم انتظار است که موضع انقلابی با شجاعت لازم اتخاذ شود.

مدیرحوزه های علمیه، بیان این که برجام نشان داد که چگونه عهدشکنی کردند، اظهار کرد: چند ماه است که اروپایی ها وعده می‌ دهند، صبر انقلابی ملت و مسئولان باید مورد عنایت قرار گیرد.

اعرافی اظهار کرد: ملت بزرگ ایران با تکیه بر اسلام عزیز و روحیه جهادی و انقلابی در برابر غرب ایستادگی کرده و انقلاب اسلامی را به اوج عظمت و شکوه خواهیم رساند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان این که در 130 آیه قرآن مقامات گوناگون حضرت زهرا(س) آمده است، گفت: درباره آن حضرت 500 حدیث و بیش از 100 صفت وصف شده است و بخش بزرگی از درجات حضرت زهرا(س) در کلمات و روایات پیامبراکرم (ص)، ائمه اطهار(ع) و اصحاب رسول خدا در منابع شیعه و سنی آمده است.

وی با بیان این که خطبه فدکیه منشور انسان سازی است، گفت: حضرت زهرا(س) در پیشگاه خداوند به عالی ترین درجات قرب و اخلاص رسید و ایشان در خانه و جامعه یک الگوی تمام عیار است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار