دوران گنج قارونی به اتمام رسیده است/ ترویج فرهنگ شیعه و تمدن ایرانی از وظایف دانشگاه ادیان و مذاهب/ هر کار فرهنگی نیاز به یک پیوست اقتصادی دارد

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: خبرنگاران با اطلاع رسانی خود چراغ راه هستند و با آگاهی بخشی می‌توانند جامعه را از کج روی‌ها دور سازند و راه برخورد با جهل تولید اندیشه و فکر است.
کد خبر: ۷۱۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲ 03 February 2019
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: خبرنگاران با اطلاع رسانی خود چراغ راه هستند و با آگاهی بخشی می‌توانند جامعه را از کج روی‌ها دور سازند و راه برخورد با جهل تولید اندیشه و فکر است.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام ابوالحسن نواب در جمع خبرنگاران، با اشاره به جایگاه و نقش دین، افزود: در طول تاریخ اکثر جنگ‌ها ماهیت دینی داشته و جنگ‌های مذهبی ریشه در اختلافات دینی دارد و دین اسلام دین گفتگو است و ما با تمام وجود حاضر به گفتگو حتی با دشمنان هستیم.

وی تاکید کرد: ترویج فرهنگ شیعه و تمدن ایرانی از وظایف دانشگاه ادیان و مذاهب است و با فعالیت‌های صورت گرفته اکنون شیعه شناسی در جهان رو به افزایش و با استقبال خوبی روبرو است.

وی با بیان اینکه دوران گنج قارونی به اتمام رسیده است، خاطر نشان ساخت: هر کسی می‌خواهد در جهان، تشیع را بشناسد باید خودش هزینه کند.

حجت الاسلام نواب در ادامه با اشاره به اینکه همدان گنجینه ذخایر جهان است، افزود: همدان خواستگاه عرفا و دانشمندان بزرگی است و دارای تاریخ و پیشینه قابل ملاحظه‌ای است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با بیان اینکه اجرای هر کار فرهنگی به یک پیوست اقتصادی نیاز دارد، تصریح کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب در حال حاضر از ۱۵ کشور دانشجو دارد که در حال افزایش این کشور‌ها هستیم.

حجت الاسلام نواب افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب در قم با ۷ دانشکده در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا دانشجو می‌پذیرد و در حال حاضراین دانشگاه در ۲۰ رشته دکتری و ۲۰ رشته کارشناسی ارشد حدود یک هزار دانشجو دارد.

وی از انتشار ۴۰۰ جلد کتاب در این دانشگاه خبر داد و با بیان اینکه در کتابخانه این دانشگاه انبوهی از کتاب‌های ادیان غربی و شرقی وجود دارد، گفت: تا کنون ۸ دوره آموزشی بدون صرف هیچ گونه هزینه‌ای برگزار کرده ایم.

 رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه پنج نشریه علمی پژوهشی و یک نشریه بی‌مانند در این دانشگاه فعال است، افزود: تنها دانشگاهی که نشریه‌ای به زبان انگلیسی با رتبه ISI در جهان دارد، همین نشریه است.

لازم به ذکر است دانشگاه ادیان و مذاهب در شهر قم در سال ۱۳۷۳ به عنوان مرکز پژوهشی ایجاد شد و بعد از ۱۰ سال به موسسه آموزش عالی تبدیل و پس از ۱۳ سال در سال ۸۶ بنا به درخواست وزارت علوم به دانشگاه تبدیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار