بوفه‌های مدارس نباید تنقلات بفروشند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بهترین سن رشد، سن دانش آموزی است که اگر در این سن از تغذیه دانش آموزان غافل شویم به هیچ عنوان قابل جبران نخواهد بود.
کد خبر: ۷۱۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 18 February 2019

داوود مقیمی اظهار کرد: با توجه به حساسیت تغذیه دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت نظارت ویژه‌ ‎ ای بر فروش اغذیه از طریق بوفه‌های مدارس دارند.

وی با یادآوری اینکه نباید اجازه فروش تنقلات و مواد غذایی پرکالری در بوفه مدارس صادر شود، گفت: مدیران مدرسه نیز باید مسئله تغذیه دانش آموز در مدارس را جدی بگیرند و علاوه بر ناظران آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، آن ‎ ها نیز شخصاً به این مسائل نظارت داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه در زمینه ساماندهی وضعیت بوفه‌های مدارس مسئولیت اصلی با آموزش و پرورش و مسئولیت نظارت و سرکشی با علوم پزشکی است، گفت: واحدهای نظارت بر مواد غذایی در دانشگاه‌ علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو مسئولیت نظارت جدی بر بوفه‌های مدارس را دارند.

مقیمی در پایان گفت: مدیران، دبیران، دانش آموزان و والدین محترم می‌توانند گزارش‌های مرتبط با بهداشت محیط مدارس را به سامانه بهداشت 190 گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار