نایب رییس شورای حوزه علمیه یزد:

دشمن امروزه بزرگان حوزه‌های علمیه را نشانه گرفته است

نایب رییس شورای حوزه علمیه یزد با بیان این‌که دشمن امروزه بزرگان حوزه‌های علمیه را نشانه گرفته است، گفت: دلیل اصلی این هدف دشمن این است که بیش از ۹۵ درصد مردم دینشان را از حوزه‌های علمیه دریافت می‌کنند .
کد خبر: ۷۱۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 26 February 2019

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید‌محمد کاظم مدرسی» در جشن تلبس طلاب استان اظهار کرد: این دو بال شامل بال ایمان به خدا و خدمت رسانی به خلق خدا است که طبق روایات و احادیث بیان شده، روحانیون و طلاب از هر دو بال برخوردار هستند .

وی با بیان این‌که روحانیون و طلاب خدمتگزار دین، مجری اهداف رسول الله (ص)، مدافع ارزش‌های اسلامی و دفاع از آرمان‌های شیعی هستند،‌افزود: امروزه یکی از افتخارات تشیع و ملت ایران این است که جلودار فکری آنها یک نوع لباس معین دارد .

نایب رییس شورای حوزه علمیه یزد‌ گفت: همانگونه که در مکه اگر خوب بنگرید می‌بینید که هیچ ملت و کشوری جلودار فکریشان لباس مشخص و معینی ندارد ولی شیعیان ایرانی یک روحانی را به عنوان جلودار خود انتخاب می‌کنند که آنها را از دیگران ممتاز کرده است .

مدرسی وظیفه «تحصیل و تعمیق دینی»، «بیان و اجرای احکام دینی» و «دفاع از ارزش‌های اسلامی» را سه وظیفه اصلی روحانیون دانست و بیان کرد: این سه وظیفه بسیار مهمی است که باید توسط روحانیون و طلاب به خوبی در سطح جامعه اجرا شود .

این مسئول ادامه داد: همه وظیفه داریم نسبت به لباس روحانیون حساس باشند، امام خمینی (ره) نیز نسبت به این لباس حساسیت بسیار داشتند

وی با اشاره به این‌که لباس روحانیون، پرچم دفاع از ارزش‌های اسلامی است، خاطرنشان کرد: این پرچم همیشه باید برافراشته شود و خدایی نکرده نباید نسبت به آن بی احترامی، بی‌توجهی و بی‌اعتنایی باشد .

مدرسی با بیان این که امروز بیش از 95 درصد مردم دینشان را از حوزه‌های علمیه دریافت می‌کنند، تصریح کرد: یکی از دلایلی که حوزه‌های علمیه و بزرگان حوزه‌ها مورد هجوم از سوی دشمنان قرار می‌گیرند، همین مسئله است که مردم اعتقاد بسیاری به این مجموعه ارزشمند دارند .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار