مبلغ ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تکمیل و انجام مطالعات شهرداری خوی در سال 98

مبلغ ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تکمیل و انجام مطالعات شهرداری خوی در سال ۹۸ تخصیص یافته است .
کد خبر: ۷۲۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳ 28 February 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خویبه گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
مهندس محرم اکبرزاده شهردار خوی گفت : نگاه تخصصی به مسائل مدیریت شهری همواره می تواند با استفاده از ظرفیت های علمی دانش آموختگان عرصه دانشگاهی، ضمن بررسی وضعیت موجود، راهکارهای علمی توسعه متوازن و خارج ساختن شهر از فضای تک هسته ای و رفع مشکلات متعدد در حوزه های ترافیک، شهرسازی، ساخت و ساز ها و بسیاری از معضلات دیگر تاثیر گذار باشد.
اکبرزاده تاکید کرد: قطعا رشد عمرانی و توسعه همه جانبه شهری با ویژگیهای کم نظیر در ابعاد مختلف همچون خوی صرفا می تواند با انجام مطالعات دقیق در حوزه های مختلف صورت بگیرد و تدوین چشم انداز ۵ ساله شهرداری نیز یکی از مهمترین گام های تاثیر گذار در رسیدن به این نگاه علمی است که تلاش می کنیم در کنار مطالعات جامع در بخش های مختلف، سند چشم انداز شهرداری خوی را نیز به اتمام رسانده و بر اساس این سند مسیر متفاوت در سالهای آتی برای شهرداری شاهد باشیم.  
وی تصریح نمود :  طی سالهای اخیر توجه ویژه ای از سوی شهرداری به مطالعات جامع در حوزه های مختلف شکل گرفته و برای سال ۹۸ نیز اعتباری بالغ بر ۸  میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای این بخش پیش بینی شده است.
شهردار خوی اذعان داشت: طرح جامع ترافیکی، طرح تفصیلی شهر بعنوان سند توسعه شهری، سیما و منظر شهری، مطالعات و ساماندهی محورهای ورودی، مطالعات طراحی جداره های گذرگاه های اصلی شهر، مطالعات ویژه بلوارچمران و میادین ولیعصر و شیخ نوایی، مطالعات طرح الحاق ۴  منطقه از اراضی حریم به محدوده قانونی شهر در کنار سایر موارد مطالعاتی هستند که در بخش مطالعات بودجه سال ۹۸  شهرداری مد نظر قرار گرفته است.
شهردار خوی گفت :  طرح جامع ترافیک شهری در مراحل پایانی مطالعه بوده و طی ماه های اول سال ۹۸  پس از تصویب نهایی به مرحله اجرا درآمده و بماحث مختلف ترافیکی شهر بر اساس این مطالعات مورد بازنگری،بهسازی،تغییرات مورد نیاز و اجرای راهکارهای علمی پیشنهادی از سوی مشاور در دستور کار قرار می گیرد.
اکبرزاده اضافه نمود : نصب تمامی تابلوهای راهنمای معرف، ترافیکی و علائم راهنمائی، ابعاد، رنگ، نوع و نصب تمامی تابلوها بر اساس معیارهای به روز و فنی منطبق بر طرح مطالعاتی جامع ترافیک تعیین شده و حتی خط کشی معابر سطح شهر نیز طبق ضوابط این مطالعات انجام خواهد شد.
مهندس اکبرزاده خاطرنشان نمود : طرح تفصیلی یکی از مهمترین مطالعات حوزه شهرسازی و در واقع زیر بنای توسعه شهری است و مطالعات طرح تفصیلی شهر خوی در حال حاضر از سوی مشاور در دست انجام و در سال ۹۸  این مطالعات نیز به اتمام رسیده ودر واقع سال ۹۸مهمترین سندهای مطالعاتی شهر خوی به اتمام می رسند و به مراحل اجرایی خواهند رسید.
اکبرزاده همچنین گفت: برای اتمام مطالعات طرح تفصیلی در بخش مطالعات شهری یک میلیارد و یکصد میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است. 
شهردار خوی اضافه کرد: برای مطالعات ساماندهی محورهای ورودی شهری اعتباریک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال، برای مطالعات بلوار چمران و میادین ولیعصر و شیخ نوایی اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال، برای مطالعات طراحی جداره گذرگاه های اصلی شهر ۷۰۰ میلیون ریال، برای مطالعات جامع ترافیکی نیز در سال ۹۸  اعتبار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال، برای مطالعات طرح الحاقی ۴ منطقه از اراضی حریم به محدوده قانونی شهر اعتباریک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و برای سایر مطالعات نیز جمعا اعتبار۳ میلیارد ریال پیش بینی شده است.
خبرنگار :  یحیی آقاپور خویی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار