تاکید مدیرکل ارشاد فارس بر برپایی کرسی های اسلام شناسی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه کرسی های مختلف اسلام شناسی که در نقاط مختلف دنیا برگزار می شود عمدا و یا سهوا ممکن است به خطا روند، بر لزوم برپایی این کرسی ها در کشورمان تاکید کرد.
کد خبر: ۷۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 05 August 2015
تابناک فارس به نقل از نمابر چهارشنبه روابط عمومی ارشاد فارس: بهزاد مریدی در آیین پایانی بیست و سومین کنگره سراسری قرآن کریم دانش آموزان استعدادهای درخشان قطب 6 کشور که در شیراز برگزار شد،گفت: دانش پژوهانی که در رشته فعالیت های قرآنی گام بر می دارند باید بتوانند به این پاسخ دهند که چرا باید قرآن را انتخاب کرد.
وی عنوان کرد: اگر جوانی به سمت دانش پژوهان جوان قرآنی ما آمد و پرسید که چرا به آیین پدران و گذشتگان خود بازنگردیم و چرا باید اسلام را برگزینیم؟ باید بتوان پاسخ قاطع و منطقی بدان آن ها داد.
مریدی با تأکید بر اینکه اسلام قدرتمند است و تمام مؤلفه های مدنظر نیازهای بشری را داراست، گفت: در تمام ادیان شاید پژوهشگران و مبلغان آن درباره کتابشان کمتر بدانند اما این افتخار مسلمانان است که تمام اقشار مختلف آن اعم از دانش آموز، دانشجو، دانشمندان، پژوهشگران و غیره همگی به گونه ای قرآن را می خوانند و می دانند و درباره آن پژوهش می کنند.
مدیرکل ارشاد فارس با یادآوری نتایج تحقیقات خود در عنفوان جوانی درباره ادیان مختلف عنوان کرد: امروز ما نیاز به اسلام شناسان قدرتمند داریم و لازم است که کرسی های مختلف اسلام شناسی در میهن اسلامی مان راه اندازی شود.
وی خاطرنشان کرد: ما باید کرسی اسلام شناسی را در کشور خود بنا گذاریم و همت کنیم که نخبگان و پژوهشگران ما تنها به دنبال کسب علوم تجربی و یا تنها علوم قرآنی نروند، بلکه هر دو را با هم فراگیرند.
مریدی تأکید کرد: باید رشته های مختلف اسلام شناسی و علمی درباره شناخت قرآن در دانشگاه های ما راه اندازی شود تا پژوهشگران و علاقه مندان به این ساحت بتوانند در آن ها تحصیل کنند.
کرامت الله شرفی، رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان آموزش و پرورش فارس نیز دراین مراسم گفت: در این دوره از مسابقات میزبان دانش آموزان نخبه قرآنی استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان و فارس بودیم.
وی عنوان کرد: دانش آموزان استعدادهای درخشان با شرکت در این مسابقات می خواهند ثابت کنند که تنها در زمینه مسائل درسی رشد نمی کنند بلکه رشد آن ها همه جانبه و در ابعاد مختلف فرهنگی، معنوی و آموزشی است.
بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم بیتا اسدی، ناظر سازمان استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش در بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان قطب 6 کشور به قرائت پیام حسین شجاعی رئیس این سازمان پرداخت.
گفتنی است،آیین پایانی بیست و سومین کنگره سراسری قرآن کریم دانش آموزان استعدادهای درخشان قطب 6 کشور بخش دختران شب گذشته، 13 مرداد در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد.
این مسابقات با حضور 212 نفر از دانش آموزان دختر استان های جنوب کشور در 4 رشته حفظ، حفظ ویژه، قرائت و معارف اسلامی و همچنین دو مقطع متوسطه اول و دوم اجرا شد.
پایان بخش این مراسم معرفی و تجلیل از 32 نفر از برگزیدگان این دوره از مسابقات بود که از هر رشته نفرات اول تا چهارم تجلیل شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار