برگزاری دومین مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۵ مازندران

کد خبر: ۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶ 23 February 2015
دومین مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۵ مازندران با حضور ۸۰ دانش‌آموز رباتیک‌ساز امروز آمل آغاز به کار کرد.
به گزارش تسنیم مدیر آموزش و پرورش آمل پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات ربوکاپ 2015 در پژوهس‌سرای دانش‌آموزی شهیدان محمدزاده شهرستان با بیان اینکه آمل در این مقطع زمانی شاهد کارهای بزرگی است، اظهار داشت: این شهرستان لیاقت این را دارد تا در عرصه پژوهش‌محوری ورود یافته و چنین طرح‌های بزرگی را در سطح کشور ارائه دهند.
حمید محمدنسب، آمل را در بسیاری از برگزاری برنامه‌های عرصه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی به عنوان پایلوت کشور و مازندران بیان کرد و گفت: با توجه به ساخت هوش مصنوعی در دانشگاه کلمبیا، ترسیم کاپ سطح بین‌الملل در ژاپن، دانش‌آموختگاه توانستند در دانشگاه شریف به این نوع از اختراعات دست یابند.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان این شهرستان نیز توانستند با حضور در دانشگاه شریف به این سطح از دانش و فناوری دست یابند.
محمدنسب با بیان اینکه هم‌اکنون 20 کشور دنیا به ربوکاپ ملحق شده و ایران جزو این کشورها است، افزود: در آمل نیز شاهد یک روستایی ساده با امکانات پایین است که به ساخت ربوکاپ پرداخته و وارد دانشگاه شریف شود.
وی با تاکید براینکه آمل با قدمت هشت هزار ساله هم‌اکنون 300 برجسته در دنیا برخاستند که به علم دنیا خدمت می‌کنند، ابراز داشت: این قطار علم و دانش در این شهرستان هرگز متوقف نمی‌شود و خواستار قلل دانش کشور است زیرا آمل آن پتانسیل را دارد که در این مزرع آموزش و پرورش تا 10 سال آینده نسل‌های دیگر آن برداشت داشته باشند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آمل نیز در این مراسم با بیان اینکه با توجه به برگزاری دومین مسابقات ربوکاپ 2015 استقبال این جشنواره را نسبت به سال گذشته بی‌نظیر دانست و گفت: ورود این دانش‌‌‌آموزان در این عرصه فناوری یک انقلاب بزرگی است که موجب رشد و ترقی دانش تکنولوژی نظام جمهوری اسلامی می‌شود.
کامران بهزادی با اعلام اینکه در دومین مسابقات ربوکاپ 2015 حدود 22 مدرسه و 80 ربات در پژهش‌سرای دانش‌‌آموزی شهیدان محمدزاده حضور یافتند، اذعان داشت: امسال 20 مدرسه ابتدایی، 40 مدرسه متوسطه اول و 20 مدرسه متوسطه دوم به رقابت هم می‌پردازند.
وی خاطرنشان کرد: این مسابقات تا ششم اسفند ماه ادامه دارد و علاقمندان و دانش‌‌آموختگان عرصه فناوری و تکنولوژی به همراه به اولیاء خود می‌توانند از این پژوهش‌سرا بازدید به عمل آورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار