سکه رکورد زد/ حباب سکه ۵۵۰هزار تومان شد

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: افزایش نرخ ارز سبب بالارفتن قیمت سکه و طلا در بازار شد.
کد خبر: ۷۳۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۷ 08 April 2019

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: افزایش نرخ ارز سبب بالارفتن قیمت سکه و طلا در بازار شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد کشتی آرای با بیان این مطلب افزود: افزایش ۲۰۰تومانی نرخ دلار و داد و ستد این ارز به قیمت ۱۳هزار و ۷۰۰ تومان سبب افزایش ۱۰۰هزار تومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی امروز در بازار ۴میلیون و ۸۲۵ هزار تومان فروخته می شود.

وی تصریح کرد: افزایش نرخ ارز و بالا رفتن میزان تقاضا سبب شده تا قیمت سکه و طلا تحت تاثیر قرار گیرد و افزایش یابد.

وی عنوان کرد: ظهر دیروز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید برابر با ۴میلیون و ۷۲۵هزار تومان بود که امروز با ۱۰۰هزار تومان افزایش به ۴میلیون ۸۲۵هزار تومان رسید.

این فعال بازار طلا و جواهر گفت: اکنون سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۵هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۴میلیون و ۶۲۰هزار تومان، نیم سکه با ۷۰هزار تومان افزایش به ۲میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، ربع سکه با ۳۰هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و سکه های گرمی نیز با ۱۵هزار تومان افزایش به ۹۰۰هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای خاطر نشان کرد: افزایش میزان تقاضا در بازار سبب شده تا حباب سکه امروز به ۵۵۰ هزار تومان برسد.

افزایش قیمت طلا در ۱۸ فروردین

وی ادامه داد: هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت ها با ۲۰هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی درباره قیمت طلای ۱۸عیار نیز توضیح داد: هر گرم طلای ۱۸عیار با ۲هزار تومان افزایش به قیمت ۴۳۴هزار تومان داد و ستد می شود.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره علت افزایش میزان تقاضا در بازار گفت: با توجه به فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد این ماه میزان تقاضا برای خرید سکه و طلا بالا می رود زیرا بر اساس تجربه سال های گذشته معمولا در ماه شعبان میزان برگزاری مراسم های ازدواج و جشن ها افزایش می یابد در نتیجه میل به خرید سکه و طلا بالا می رود و مردم ترجیح می دهند پیش از ماه رمضان مراسم های خود را برگزار کنند که این مساله در افزایش تقاضا برای خرید تاثیر گذار است.

وی تاکید کرد: همان طور که ذکر شد افزایش نرخ ارز به ویژه دلار و همچنین بالارفتن میزان تقاضا در افزایش قیمت سکه و طلا در بازار موثر بوده زیرا قیمت اونس جهانی نسبت به روز گذشته هیچ تغییری نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار