معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

رمز موفقیت و تضمین آینده ما سپردن برخی کارها در مدارس به نوجوانان و جوانان است

به گزارش خبرنگار ما ، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی یاوران نماز در تالار معلم تبریز با تاکید بر اعتماد و باور داشتن به نیروی جوان، اظهار داشت: باور به نیروی جوان که در وجود امام راحل بود سبب پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شد و 36 هزار دانش آموزشهید را تقدیم احدیت کرد.
کد خبر: ۷۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 13 August 2015

وی گفت: آموزش در همه کشورهای دنیا اتفاق می افتد ولی آنچه نظام آموزش و پرورش را متفاوت با سایر کشورها می کند،پرداختن به فلسفه نماز است.

وی خطاب به مدیرا مدارس گفت: سپردن برخی کارها در مدارس به نوجوانان و جوانان گرچه سخت است ولی بازده بسیار دارد و رمز موفقیت و تضمین آینده ماهم در همین امر نهفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: باید از انرژی و توان بچه ها در مدارس استفاده کنیم و باور داشته باشیم که برخی از آنها در برخی موارد علی الخصوص در فضای مجازی جلوتر از ما حرکت می کنند.

کفاش افزود: تعلیم و تربیت یک جریان اجتماعی، پرورشی و تربیتی است و یادگیری و آموزش نیز بخشی از تعلیم وتربیت است .

وی با بیان این که مدرسه کانون تربیتی است، افزود:مدیران مدارس باید به بچه هه میدان فعالیت دهند و زمینه رقابت سالم را فارهم کنند و این نوع نگاه ما خواهد توانست استعدادها و توانایی های آنها را شکوفا کند و آن موقع است که مدرسه کانون تحول خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر فعالسازی تشکل های دانش اموزی در مدارس تاکید کرد و گفت: در گذشت ها حدود 23 تشکل در مدارس فعالیت می کردند ولی امروز برخی مدیران مدارس ما نمیتوانند و یا نمی خواهند فعالیت 4 تشکل دانش آموزی در مدارس را ساماندهی کنند .

کفاش تصریح کرد: مطمئنا اگر 4 تشکل هایپیشتازان و فرزانگان و بسیج و انجمن دانش اموزی در کنار هم قرار بگیرند هم افزایی ایجاد خواهد شد و اگر در این امر موفق نیستیم دلیلیش این است که غیر خودمان کسی را باور نداریم و از محول کردن برخی کارها و مسئولیت ها به دانش اموزان واهمه داریم.

وی با بیان این که مدیر انجام دهنده همه کارها در مدارس نیست بلکه هدایت کننده و رهبری کننده کارها ست، اظهار داشت: یک نجار بعد از 4 سال شاگردی ماهر تربیت میکند ولی ما بعد از12 سال نمیتوانیم ان گونه که باید و شاید دانش آموزان را تربیت کنیم و دلیلش هم این است که به دانش آموز به عنوان کارآموز و یاور نگاه نمی کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش، موضوع نماز و ترویج آن در مدارس را فرابخش عنوان کرد و گفت:نماز عصاره دین و اعتقاد و کار تربیتی ماست که اگر اتفاق بیفتد می توان گفت که تربیت ذصورت گرفته است.

کفاش خاطر نشان کرد: ما باید در مدارس زبان تشکر و سپاس از معلم و پدر و مادر را به دانش آموزان یاد دهیم و آن موقع است که او یاد می گیرد در مقابل خداوند نیز سپاس گزار باشد.

وی گفت: جشن تکلیف جشنی فراتر از جشنهای ملی و مذهبی است و باید به گونه ای برگزار شود که به عنوان یک نقطه عطف و برای همیشه در ذهن دانش آموزان بماند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، خطاب به مدیران حاضر گفت:جذب دانش اموزانی که در خانوده مذهبی بزرگ شده و دعوت انها به ادای فریضه نماز، خوب است ولی چندان مورد توجه نیست بلکه شما مدیرات باید دانش اموران کمتر مذهبی و کسانی را که نوعی در خانوده خوب تربیت نشده اند را شناسایی کرده و در تربینتانها بکوشید و چنین کار یاسات که ارزشمند است و مطمئن باشید که نجات یک انسان به عنوان صدقه جاریه است و حتی بعد از مرگ نیز از حسنات آن بهره مند خواهید شد.

کفاش تصریح کرد: نباید اقامه نماز در مدارس به بهانه نبود مکان و موکت و این قبیل جیزها به تاخیر انداخت آنچه باید مورد توجه باشد اصل نماز است.

وی ظهور پدیدهایی از قبیل داعش را نتیجه رشد تک بعدی افراد دانست و گفت: نگاه ما به مقوله آموزش و تربیت باید جامع باشد و باید دانش آموزی را تحویل جامعه دهیم که در تمامی عرصه ها رشد کرده باشد و مدیر مدرسه باید به همان میزان که از درس نخواندن دانش آموز ناراحت می شود به همان میزان نیز از نماز نخواندن اوناراحت شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار