وضعیت جوی تا آخر هفته مازندران و کشور

اداره کل هواشناسی وضعیت جوی تا آخر هفته استان و کشور را پیش بینی کرد . مجموع بار‌ش‌ها تا ۱۰ روز دیگه هیچ خبری از باران در کشور نیست افراد و شهروندان با رعایت نکات ایمنی در محدوده مجاز شنا می توانند از این مواهب طبیعی بهره مند شوند.
کد خبر: ۷۷۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 19 August 2019

به گزارش تابناک مازندران، اداره کل هواشناسی هوای روز چهارشنبه را صاف و نیمه ابری با افزایش ابر و هوای پنج شنبه را صاف و نیمه ابری پیش بینی کرد .

بر اساس این گزارش، باتوجه به قرارگیری خط سرکوب‌گر کانتر ۵۹۱دکامتر این سلول نمی‌تواند گسترش یابد وبرای مناطقی از ترکیه و مرزهای شمال‌غربی ایران ناپایداری‌هایی به‌صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد طی روزهای پنجشنبه و جمعه ایجاد خواهدکرد.
مناطق جنوبی ایران طی ۴۸ساعت آینده همچنان فرارفت هوای گرم ومرطوب و صعود مکانیکی هوا و همگرایی و جوشش‌های تندری ورگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

ضمنا مولفه های عمودی و ستون جو ( مقدار آب قابل بارش ) هفته آینده برای سواحل دریای خزر ومناطقی از شمال غرب کشور همچنین تنگه هرمز وجزایر جنوبی و سواحل دریای عمان در حالت بیشینه قراردارد.

 همچنین  معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه هوای مازندران امروز با افزایش نسبی دما همراه است گفت:

با استقرار جریانات شمالی تا پایان هفته در برخی ساعات افزایش ابر پیش بینی می شود.
احمد اسدی با بیان اینکه نوسانات دمایی در این مدت قابل توجه نیست افزود: دیروز قائمشهرو ساری با بیشینه دمای 33 درجه گرمترین نقاط استان گزارش شدند.
اسدی وضعیت دریا را نیز امروز و فردا با موج کوتاه اعلام و خاطرنشان کرد: مسافران و شهروندان با رعایت نکات ایمنی در محدوده مجاز شنا می توانند از این مواهب طبیعی بهره مند شوند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار