راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزی

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال تحصیلی آینده شبکه اجتماعی دانش‌آموزان در کشور با نام شبکه شاد راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 16 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمیدرضا کفاش صبح امروز در نشست با دانش‌آموزان قرارگاه‌های دانش‌آموزی سراسر کشور در اردوی آموزشی ـ تشکیلاتی دختران آفتاب در اردبیل اظهار کرد: ما در گام نخست محور آموزش را مورد توجه قرار دادیم تا برای مربیان تربیتی با هدف توانمندسازی آنها و آشنایی بیشتر با فضای مجازی بتوانیم حرکت‌های تاثیرگذاری را به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه محقق شدن این امر در ورود فعال دانش‌آموزان به عرصه‌های فضای مجازی و اینترنتی نیازمند برنامه‌های آموزشی و تقویت فعالیت‌های آگاه‌سازی است، افزود: در این ارتباط اقدام به تاسیس شبکه اجتماعی دانش‌آموزان در کشور کردیم که از مهر ماه این شبکه با عنوان «شبکه شاد» راه‌اندازی شده و زمینه حضور توانمند دانش‌آموزان را در حوزه‌های مجازی فراهم خواهد کرد.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ما در سال گذشته کارهای زیربنایی و تخصصی را به همراه توانمندی نیروی انسانی مورد توجه قرار دادیم و سعی‌مان بر این بوده تا بتوانیم دانش‌آموزان علاقمند را وارد رقابت‌های علوم قرآنی، معارف و المپیاد‌های داخلی و خارجی کنیم که قطعا بر این باوریم ورود دانش‌آموزان به فضاهای مجازی در قالب راه‌اندازی سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌تواند تاثیرگذاری خاصی را داشته باشد.

کفاش خطاب به دختران شرکت‌کننده در اردوی آموزشی ـ تشکیلاتی دختران آفتاب گفت: شما دانش‌آموزان منتخب اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باید حضور فعال و قوی در عرصه مجازی داشته باشید تا این حضور تاثیرگذار به توانمندی دانش‌آموزان متدین با تولید محتوا و تقویت فضای مجازی بیشتر کمک کند.

این مسئول تصریح کرد: قطعا در قالب وبلاگ و سایت‌هایی که توسط دانش‌‌آموزان طراحی می‌شود می‌توانیم محتوای غنی ارزش‌های دینی و اسلامی را به همراه سبک زندگی اسلامی و دینی در این فضا تبلیغ و ترویج کنیم تا همه بتوانند از این بستر تقویتی استفاده کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید با مدیریت چنین فضاهای مجازی اجازه ندهیم تا دشمنان ما بتوانند با محتوای غیراخلاقی و نامناسب فضای تربیتی نسل آینده را متشنج کنند در حالی که اعتقاد راسخ داریم که نسل آینده ما باید در فضای مناسب و مطلوب مجازی که پاک و طاهر خواهد بود فعالیت‌های خود را انجام دهند.

کفاش در پایان سخنان خود از دانش‌آموزان خواست تا در فعال کردن فضاها و سایت‌های مجازی بیشتر از این تلاش کنند و با توانمندی بیشتر در این عرصه حضور یابند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار