مدیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد:

آغاز فعالیت ۲۲ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان رضوی از ابتدای سال ۹۸

مدیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال ۲۲ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعالیت خود را آغاز کرده و پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بوده‌اند.
کد خبر: ۷۸۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ 29 September 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری خراسان رضوی، حامد مهدوی، مدیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی این اداره اظهار کرد: ۷۵ اقامتگاه بوم‌گردی در این استان پروانه بهره برداری دریافت کرده و بیش از ۹۰ اقامتگاه نیز موافقت‌های اولیه را برای کسب پروانه دریافت کرده‌اند.

 

مهدوی افزود: از ابتدای امسال ۲۲ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان رضوی فعالیت خود را آغاز کرده و پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بوده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری این اداره کل همگام با سیاست‌های دولت در جهت رونق گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار روستایی، توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: در این راستا به متقاضیان ایجاد واحدهای بوم‌گردی تسهیلات کم بهره با دوره بازپرداخت طولانی پرداخت می‌شود.

 

مدیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به شکل گیری تشکل حرفه ای بوم گردی استان اشاره کرد، ابراز کرد: جامعه حرفه‌ای بوم‌گردی استان، به عنوان سومین تشکل حرفه‌ای حوزه گردشگری نخستین جلسه مجمع عمومی را برگزار کرده و هیئت مدیره نیز انتخاب شده‌اند.

 

وی گفت: این تشکل در پیشبرد توسعه گردشگری به ویژه بوم‌گردی نقش به سزایی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار