بکایی؛وضعیت محوطه مدارس نامناسب است

رئیس آموزش و پرورش اسدآباد با اشاره به تمرکززدایی در سیستم آموزش و پرورش، گفت: طی یک دستورالعمل جدید 30 درصد از تصمیم‌گیری‌ها از سوی وزراتخانه و 70 درصد در بخش استانی انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 20 August 2015
رئیس آموزش و پرورش اسدآباد با اشاره به تمرکززدایی در سیستم آموزش و پرورش، گفت: طی یک دستورالعمل جدید 30 درصد از تصمیم‌گیری‌ها از سوی وزراتخانه و 70 درصد در بخش استانی انجام می‌شود.

به گزارش فارس؛مسعود بکائی در شورای آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با اشاره وضعیت نامناسب محوطه بسیاری از مدارس شهرستان، اظهار داشت: در صورتی که مدارس 50 درصد هزینه آسفالت را تقبل کنند، شهرداری نیز مابقی 50 درصد را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه آسفالت افزود: برای بازسازی قسمتی از محوطه مدارس می‌توان کف‌پوش غیر آسفالت مانند سنگ فرش‌های جالیزی با دوام بیشتر استفاده کرد.

فرماندار اسدآباد با اشاره به تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی 48 مدرسه شهرستان اسدآباد در سال گذشته، گفت: در حال حاضر نیز ساخت سرویس بهداشتی هشت مدرسه آغاز شده که از طریق کمک‌های خیرین انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات تملک و دارایی حدود 10 درصد از اعتبارات به بخش آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد، گفت: در صورت تخصیص اعتبارات از میزان 80 درصد سیستم گرمایشی مدارس استانداردسازی می‌شود.

بکائی افزود: در صورت وجود اعتبارات، ردیفی هم برای تعمیر و تجهیز سرویس بهداشتی مدارس اختصاص می‌یابد.

رئیس آموزش و پرورش اسدآباد نیز با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص نماز، اظهار کرد: امسال موضوع نماز و برپایی نمازهای جماعت در مدارس با جدیت بیشتری پرداخته می‌شود.

جعفر دهبانی‌بصیر با اشاره به مسئله تمرکززدایی در سیستم آموزش و پرورش، گفت: طی یک دستورالعمل جدید 30 درصد از تصمیم‌گیری‌ها از سوی وزراتخانه و 70 درصد در بخش استانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با انجام بخشی از تصمیمات در استان‌ها نقش شورای آموزش و پرورش پر رنگ‌تر می‌شود، افزود: باید این شورا با قوت بیشتری به امور مهم آموزشی و تربیتی بپردازد.

رئیس آموزش و پرورش اسدآباد از انجام رتبه‌بندی معلمان به صور جدول تطبیقی خبر داد و گفت: با توجه به این رتبه‌بندی باید معلمان به فعالیت بیشتری در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اموزشی بپردازند.

وی از ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش برای سال‌تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: در این شهرستان یک هزار و 460 نیرو ساماندهی شدند.

دهبانی‌بصیر با بیان اینکه سال گذشته در تأمین نیروی انسانی در مدارس ابتدایی با کمبود مواجه بودیم، اضافه کرد: امسال از این لحاظ در مقطع ابتدایی مشکلی نداریم و در صورت وجود مشکل از طریق خرید خدمات آموزشی جبران می‌شود.

وی با اشاره به پروژه مهر در شهرستان اسدآباد، افزود: در زیر مجموعه این پروژه شش کمیته تشکیل و به برنامه‌های آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان می‌پردازیم.

رئیس آموزش و پرورش اسدآباد با اشاره به وجود دو مدرسه بزرگسالان در شهرستان اسدآباد گفت: در این مدارس 400 دانش‌آموز بزرگسال به تحصیل مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه شهریه ثابت هر دانش‌آموز در مدارس بزرگسالان 30 هزار و برای هر واحد درسی 7 هزار تومان بوده، افزود: این شهریه‌ها با توجه به خودگردان بودن این مدارس مبلغ 40 هزار تومان ثابت و 10 هزار تومان برای هر واحد درسی مصوب شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار