اعلام زمان راه اندازي نخستين واحد توليدي فاز 19

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در بازدید از پروژه های اولویت دار پارس جنوبی با اشاره به تمركز تمامي جبهه هاي كاري در راستاي اولويت هاي تعيين شده وزارت نفت اظهار داشت: امسال علاوه بر بهره برداری کامل از فاز 15 و 16 و دستيابي به ظرفیت کامل تولید گاز در این فازها، اولین ترین فاز 19 نيز تا پیش از زمستان جاري وارد مدار تولید قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۷۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 19 August 2015
به گزارش تابناک بوشهر: علی اکبر شعبانپور با اشاره به اولویت تکمیل سکوی C فاز 19 روند توسعه این سکو را مثبت ارزیابی کرد و افزود: هم اكنون لوله گذاري بخش دریایی فاز 19 تکمیل شده و در بخش پالايشگاهي نيز فرايندهاي مربوط به تست لوله ها، کابل کشی ، نصب تجهیزات برق و ابزار دقیق ، مولدهای برق، کمپرسورهای هوا و سیستم کنترل DCS و سایر تجهیزات در راستاي راه اندازي پروژه درحال انجام است.


 به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، وی با بیان اینکه در حال حاضر سکوی SDP2 با موفقيت راه اندازي و مورد تست قرار گرفته است يادآور شد: با توجه به اجرای عملیات خط لوله بين فازي و انجام مراحل نهایی اتصالات مورد نياز، سکوی SPD2 كه پيش از اين در پروژه فاز يك مورد بهره برداري و توليد قرار مي گرفت به سکوی 19C متصل می شود.


این مقام مسئول در صنعت نفت با بیان این كه بخش خشکی فاز 19 نيز شامل حوزه وسيعي از ساخت و اجراي تاسیسات پالایشگاهی است، تهيه و تامين موثر كالا و تجهيزات مورد نياز و توان تخصصي مطلوب پيمانكاران اجرایي پروژه (EPC ) در راهبري عمليات بخش خشكي و فراساحل را از مشخصات بارز اين طرح ملي دانست و گفت: پیش بینی می شود كه نخستین رديف شيرين سازي گاز این فاز، اوایل آبان ماه سال جاري راه اندازي و مورد بهره برداری قرار گيرد.


شعبانپور افزود: مراحل نهایی تکمیل کمپرسورهای هوا و فعالیت های آبرسانی و کلر زنی در واحدآبگیر با حضور نماینده سازندگان اصلی این بخش ها در حال راه اندازی و در واحد بخار نیز عملیات تمیزکاری، قلیایی شویی و تولید بخار صورت گرفته است.


وی عنوان كرد: در مرحله نخست، رديف هاي شيرين سازي 3 و4 پالایشگاه فاز 19 راه اندازي مي شود و توليدات گازي آن به خط پنجم سراسری گاز كشور ارسال خواهد شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار