گفتگو با رئیس هیأت رزمندگان اسلام استان بوشهر

کد خبر: ۷۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ 19 August 2015
به مناسبت هفته دفاع مقدس خدمت یکی از فعالان آن دوران، اسماعیل ماهینی، فعال سالهای دفاع مقدس و همرزم سردار شهید علیرضا ماهینی رسیدیم، وی در جنگهای نامنظم و نیز صحنه های فرهنگی دفاع مقدس نقش آفرینی ویژه داشته است و هم اینک به عنوان رئیس هیأت رزمندگان اسلام استان بوشهرمسئولیت دیگری در سنگر علم و تحقیق و فرهنگ شهدا بر عهده دارند.


خودتان را معرفی کنید؟

با درود به ارواح پاک شهدای اسلام، شهدای عزیز دفاع مقدس و امام شهیدان، بنده اسماعیل ماهینی عضو کوچکی از جامعه رزمندگان دفاع مقدس هستم.

در سن چند سالگی به جبهه اعزام شده اید؟ در جبهه سمتی هم داشته اید؟

در سن 28 سالگی به جبه حق علیه باطل اعزام شدم و در طول دفاع مقدس فرماندهی گردان ابوالفضل و امام حسن را بر عهده داشتم و ناظر مجاهدتها، تلاشها و پیکار مخلصانه فرماندهان و رزمندگان و دوستانم بوده ام.

از حضورتان در عملیاتهایی که بوده اید بگویید؟

در عملیاتهای متعددی شرکت کردم و سابقه حضور در جنگهای نامنظم شهید چمران را نیز در کنار پسر عمویم شهید علیرضا ماهینی دارم و در عملیاتهای الله اکبر، طریق القدس، فتح المبین و والفجر 8 نیز حضور داشتم.

می توانید نام چند تن از همرزمان شهیدتان را برایمان بگویید؟

کبوترانی در کنار من پر پر شدند که هیچ وقت خاطراتشان از ذهنم بیرون نمی رود، شهید علیرضا ماهینی، شهید مجید بشکوه ؛ شهید کمان، شهید بیژنی و شهید اسدی برخی از همرزمانم بودند.

از جنگ و حال و هوای آن برایمان بگویید.

از جنگ سخن گفتن ساده نیست، سخنی است از عشق، ایثار، حماسه، شجاعت و رشادت کسانی که با عشق به او پا در رکاب نهادند؛ جز به شهادت به چیز دیگری فکر نمی کردند و هر وقت بدون جراحت بر می گشتند ملول و شرمنده بودند. در آن زمان افراد زیادی جهت نام نویسی برای اعزام به جبهه های حق علیه باطل مراجعه می کردند و مردم عادی نیز با عشق و علاقه خاصی این رزمندگان را برای رفتن به سفر بدرقه می کردند این صحنه ها بسیار زیبا بود که با هیچ قلمی نمی توان آن را توصیف کرد.

مشوقان شما برای اعزام به جبهه چه کسانی بودند؟

بهترین مشوق بنده عشق به امام حسین(ع)، پیروی ولی امر زمان و والدینم بودند که گوش و دل بفرمان امام راحل سپرده بودند.

به عقیده شما برای شناخت شهدا چه باید کرد؟

باید از جایی شروع کرد. باید به سراغ پدر و مادران دل سوخته ی شهدا و دریادلان و مجاهدان فراموش شده ی جنگ رفت تا شاید قطره ای از آن همه ایثار و حماسه قرن به رشته تحریر درآید. باید به جوانمان سفارش کنیم که درباره دفاع مقدس، اگر تحلیلی هم می خواهید بشنوید، از کسانی بشنوید که در خلق آن نقش داشتند.

نظر شما در مورد جنگ در این عصر چیست؟

اینک جهاد اصغر به اتمام رسیده و جهاد اکبر(تهاجم فرهنگی) را در پیش رو داریم. وقت آن است که بار دیگر خاطرات خون و عشق را مرور کنیم و به تکریم کبوترانی بنشینیم که بر قله شرف و افتخار به پرواز درآمدند. در اینجا می خواستم درباره نقش حضرت امام ( ره ) در دوران دفاع مقدس مطالبی ناگفته را برای ما بیان کنید . امام محور اصلی برای روحیه رزمندگان بود و هر زمانی که امام اعلام نیرو می کرد مردم سراسیمه خود را به محلهای ثبت نام می رساندند و اعزام می شدند و صحبتهای امام برای تمام مردم امیدوار کننده بود. حقیقت این است که مدیریت امام بر کل انقلاب و از جمله بر دفاع مقدس نشات گرفته از همان ولایت تشریعی خدا بود. با جرات می توان گفت مدیریت جنگ، فرماندهی کل قوا به معنای واقعی اش به دست امام و هدایتها و دستورات امام انجام می شد.

اگر قطعنامه پذیرفته نمی شد در کوتاه مدت چه اتفاقی می افتاد؟

من تحلیل گر نیستم ؛ امام راحل در آن زمانت اعلام جنگ فرمودند و ما با توجه به وظیفه ای که بر عهده داشتیم به جبهه ها رفتیم و در زمانی که اعلام آتش بس کردند ما نیز بر حسب وظیفه فرمان را اجرا کردیم.

در دوران جنگ هدف حفظ خاک بود یا ایران فراتر از مرزها به دنبال پیشروی بود؟

در دوران 8 سال دفاع مقدس هدف پاسداری از خاک و ناموس و دین بود.

در صورت بروز جنگ فکر می کنید که مثل همان دوران جنگ دفاع مقدس همه اقشار حضور پیدا می کنند یا از قشر حزب الهی ها به جبهه ها می آیند؟

امروزه  با  توجه  به  اینکه  افراد  زیادی  با چهره های مختلفی که در شان اسلام نیست در جامعه دیده می شوند اما وقتی پای ناموس و وطن پیش بیاید و شرایط بحرانی شود قطعا در جنگ علیه دشمن حضور پیدا می کنند.

نظر شما در رابطه با این کلمات چیست؟

ولی فقیه : پشتیبان ولی فقیه باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد

امام خمبنی : رهبری عزیز و بزرگوار

خرمشهر: خرمشهر را خدا آزاد کرد

دفاع مقدس: ایثار، فداکاری، از خود گذشتگی و حماسه

هم سنگر: هم دل

سخن آخر : از شما سپاسگزاری می کنم و امیدوارم زحمات شما مرضّیِ رضای حق قرار گیرد و آقایمان امام زمان ( عج ) آنها را تایید و امضا بفرماید.

ان شاء اللّه موفق باشید.

منبع: سپاس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار