دستگیر

سارقان قطعات خودرویی در اراک دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای باند سارقان حرفه‌ای در عملیات کارآگاهان پلیس استان خبر داد و گفت: اعضای این باند به ۶ فقره سرقت خودروی پراید و ۳۵ فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان اراک اعتراف کردند
کد خبر: ۸۰۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 23 December 2019

 سرهنگ "حسن مفخمی شهرستانی" فرمانده انتظامی استان مرکزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودروی پراید و قطعات خودرویی در شهرستان اراک طی یک ماه گذشته، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
شهرستانی اظهار کرد: با آغاز تحقیقات پلیس مشخص شد که قطعات و تجهیزات این خودرو بعد از سرقت بازشده و این خودرو‌ها توسط سارقان در مکان‌های خلوت رها می‌شود.

وی افزود: در مراحل رسیدگی تخصصی به این پرونده‌ها، سرانجام سرنخ‌هایی از دست داشتن، یک سارق سابقه‌دار در این سرقت‌ها به دست آمد و با هماهنگی مرجع قضائی، برنامه‌ریزی عملیاتی برای دستگیری آنان آغاز شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اسناد و مدارک به‌دست‌آمده، فرد دستگیرشده در بازجویی‌های پلیس به ۶ فقره سرقت خودروی پراید مدل پایین و ۳۵ فقره سرقت قطعات خودرو‌های سبک و سنگین با همدستی ۳ نفر دیگر از دوستانش در اراک اعتراف کرد.

 شهرستانیبا اشاره به دستگیری ۳ همدست دیگر این فرد در عملیات‌هایی جداگانه خاطرنشان کرد: با ادامه یافتن تحقیقات پلیس ۳ خریدار اموال مسروقه نیز که با اعضای این باند سرقت همکاری می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی انجام‌شده از مخفیگاه آنان بسیاری از اموال سرقت شده کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه هر ۵ متهم دستگیر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست ضمن رعایت نکایت امنیتی در خودرو‌ها و تجهیز آن‌ها به لوازم ایمنی، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ استان به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار