امسال ۴۰۰۰ اصله نهال توت در استان توزیع شد

علیرضا قراگوزلو با بیان اینکه امسال ۴۰۰۰ اصله نهال توت در استان توزیع شده است، اظهار کرد: از سال ۹۴ تاکنون ۲۰ هزار اصله نهال توت در بین بهره‌برداران در سطح استان توزیع شده است.
کد خبر: ۸۲۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 11 March 2020
مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر گسترش صنعت نوغانداری در این استان، گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده ۵۰۰۰ سبد تخم نوغان در بین متقاضیان استان همدان توزیع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر اینکه نوغانداری دارای پتانسیل فراوانی برای اشتغالزایی و درآمدزایی بهره‌برداران این صنعت است، تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی استان همدان در راستای گسترش صنعت نوغانداری در استان و یاری رسانی به بهره‌برداران این صنعت طرح آموزش بهره برداران و نیز توزیع نهال توت و تخم نوغان را از سال ۹۴ آغاز کرده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: سازمان جهادکشاورزی استان همدان به صورت منظم اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برای متقاضیان کرده که موجب تعمیق و گسترش این صنعت در استان شده است.

وی طرح گسترش نوغانداری را در این استان موفقیت آمیز دانست و گفت: این صنعت ظرفیت بالایی برای کارآفرینی و درآمدزایی به ویژه برای روستائیان و افراد با سرمایه اندک دارد و شاغلان این بخش با سرمایه اندک می‌توانند به درآمد قابل قبولی دست یابند.

به گزارش ایسنا، نوغانداری یا پرورش کرم ابریشم و تولید فرآورده‌های ابریشمی از جمله فعالیت‌های جانبی است که در کنار فعالیت‌های اصلی کشاورزان هر منطقه می‌تواند طی یک دوره کوتاه مدت ضمن ایجاد انگیزه اقتصادی و به کارگیری بخشی از نیروی کار روستا، درآمد نسبتاً مناسبی را برای روستانشینان فراهم کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار