35 حزب در استان البرز فعال است

کد خبر: ۸۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 27 August 2015

معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: هم اکنون در استان البرز، 35 حزب فعال است که از این تعداد 15 حزب دارای مجوز فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الله ملاصالحی امشب در نشست فعالان سیاسی با استاندار البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد ضمن تأکید بر اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت از سوی وزارت کشور برای حزب ها افزود: فعالیت‌های سیاسی بدون اخذ مجوز از وزارت کشور و استانداری ممنوع است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین نقش فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی پرداخت و اظهار داشت: احزاب و گروه‌های سیاسی در تأثیرگذاری بر قدرت و ایفای نقش در عرصه سیاسی و اجتماعی و در نظام‌های بر پایه مردم سالاری دارای جایگاه مهمی هستند.

این مسئول ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به طوری که در اصل 26 قانون اساسی در خصوص آزادی احزاب و گروه‌ها، احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده آزادند، مشروط به اینکه اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساسی جمهوری اسلامی را نقض نکنند.

ملاصالحی تأکید کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون، بسیاری از تشکل‌ها و احزاب و انجمن‌ها شکل گرفت اما به دلایل مختلف با فراز و نشیب‌هایی به فعالیت‌های خود ادامه دادند و برخی نیز به لحاظ رعایت نکردن اصول نظام قانون، از گردونه فعالیت خارج شدند.

معاون سیاسی استاندار البرز خاطرنشان کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، مشخص شده است.

وی ادامه داد: در این راستا همدلی و وحدت از مهمترین اولویت‌های مسئولان در دستگاههای مختلف است.

معاون سیاسی استاندار البرز یکی از مهمترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برگزاری انتخابات آزاد عنوان کرد و ادامه داد: در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و وفاق بین احزاب و توده مردم و همچنین آرا و نظرات متفاوت در جهت ارتقا وحدت ملی و حفظ منافع ملی در منطقه و جهان است.

*غیاب احزاب سیاسی میدان را برای فرصت‌طلبان فراهم می‌کند

ملاصالحی بیان کرد: تجربه نشان داده است، در غیاب احزاب سیاسی، با عوام فریبی‌ها فرصت خدمت بهینه به مردم گرفته می‌شود؛ گروه‌های مختلف در تمامی ادوار و سلایق مختلف، بر پایه قانون می‌توانند با نگاه ملی و هم‌افزایی، فعالیت صنفی داشته باشند.

وی تأکید کرد: احزاب نباید فعالیت سیاسی خود را فقط به مقطع زمانی خاص مثل انتخابات خلاصه کنند ما معتقدیم فعالیت‌های تشکل و احزاب باید همواره به صورت حرفه‌ای تداوم داشته باشد.

معاون سیاسی استاندار البرز در ادامه مجوز فعالیت سیاسی را امری مهم خواند و یک توصیه به احزاب سیاسی داشت و در این رابطه گفت: با توجه به فرصت پیش آمده توصیه ما به فعالان سیاسی این است که تمام اقدامات سیاسی را با اخذ مجوز از وزارت کشور و استانداری به صورت کاملا رسمی و قانونی انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار