طراحي نسل نو شهرهاي جديد

مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران شهرهاي جديد و معاون وزير راه و شهرسازي از طراحي نسل نو شهرهاي جديد خبر داد.
کد خبر: ۸۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 29 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محسن نريمان درحاشيه همايش فرهنگي – ورزشي گراميداشت سالروز تاسيس استان خراسان شمالي در بجنورد گفت:هم اکنون در حال طراحي نسل نو شهرهاي جديد در چابهار،جاسک و اطراف عسلويه هستيم که البته در گذشته نيز شهرهاي جديدي همچون گلبهار و بينالود در خراسان رضوي،پرديس،پرند و انديشه در تهران و شهرهايي نيز در استان هايي همچون سمنان طراحي جديد شده است.
وي در خصوص مسکن هاي مهر ساخته شده در شهرهاي جديد در دولت گذشته افزود:هرگز فکر نمي کرديم يک باره 100 هزار واحد مسکن مهر در شهر پرديس ساخته شود و اين شهر تبديل به يک کلان شهر گردد .
نريمان اضافه کرد:در حال حاضر مديريت 20 درصد از مسکن هاي مهر بر عهده ماست که بايد به اتمام برسانيم و 80 درصد ديگر برعهده نهادهايي همچون راه و شهرسازي،بنياد مسکن و ديگر نهادهاي مرتبط است.
وي افزود:در هفته دولت 30 هزار واحد مسکن به مردم واگذار شد که علاوه بر آن 10 باب مدرسه هم به بهره برداري مي رسد و تا پايان سال 11 باب مدرسه ديگر که پيشرفت فيزيکي 80 تا 90 درصد دارند نيز افتتاح خواهد شد.
وي ادامه داد:تا پايان سال 100 هزار واحد مسکن مهر در اين شهرها افتتاح مي شود که 300 هزار نفر در آن ها ساکن مي شوند .
مديرعامل شهرهاي جديد وزارت راه و شهرسازي ادامه داد:حدود 40 تا 45 هزار واحد بدون متقاضي در شهرهاي جديد وجود دارند که هيچ راهکاري براي آن ها ارائه نشده است.
وي در خصوص مسکن هاي اجتماعي اظهار کرد:بعد از اتمام ساخت مسکن هاي مهر،ساخت مسکن اجتماعي با رويکرد مردم محور آغاز خواهد شد که البته براي اجراي اين طرح مطالعات جامعي را انجام خواهيم داد و به صورت شتاب زده نخواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار