فرهنگ استفاده از وکیل رونق بگیرد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در مراسم تحلیف وکلای اردبیل در هتل لاله سرعین گفت: جامعه قضات و وکلای ما نه تنها رقیب یکدیگر نیستند بلکه کمک‌کار هم هستند چراکه وظیفه قاضی و یک وکیل شجاع و توانمند احقاق حق است.
کد خبر: ۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸ 27 February 2015

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمد‌علی قاصدی یادآور شد: در استان اردبیل فرهنگ استفاده از وکیل خوب است اما باید این کار تقویت شود چراکه احکام صادره در دادگاه‌ها نشان می‌دهد طرفین از وکیل استفاده کرده و همواره احکام صادر شده نیز قابل قبول است.

وی عنوان کرد: وکلا در کنار ما همواره در این احقاق حق و برقراری عدالت نقش‌آفرینی می‌کنند و هر چند که قاضی رکن اصلی دادگستری در گسترش عدالت است اما در کنار آن‌ها وکلا نیز نقش حیاتی دارند.

وی با بیان اینکه محکمه جای سیاست‌بازی نیست و نباید یک قاضی تحت تاثیر نگاه‌ها و نگرش‌های گروهی، حزبی، جناحی و سیاسی قرار گیرد، عنوان کرد: ما به یک قاضی مستقل در کشف حقیقت و صدور رای نیاز داریم تا با شجاعت و درایت یک قاضی استقلال دستگاه قضا نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای عالی قضایی استان گفت:‌ وکلا نیز در کنار قضات همواره بر استقلال کار خودشان تاکید دارند و ما نیز معتقدیم یک وکیل خوب، شایسته و کاربلد باید در گسترش عدالت و دفاع از آزادی مشروع تلاش کند.

قاصدی قانون‌محوری و حق‌محوری را بسیاری ضروری اعلام کرد و افزود: وکیل در ابتدای کار خود قسم شرعی یاد می‌کند نه قسم تشریفاتی که در تمام جلسات محاکمه از حق و حقوق واقعی افراد دفاع کند و باید تلاش خود را در ایجاد و گسترش فرهنگ صلح و سازش به کار گیرد.

وی با انتقاد از کمرنگ شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه و برخی بی‌توجهی‌ها به این امر گفت: در حفظ حق و حقوق مردم کار ما نباید موکل محوری باشد بلکه حق محوری از آن مقدم‌تر است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل جامعه وکلای استان را دارای شخصیت‌های متبحر و جایگاه خاص با نگاه تخصصی و حفظ عزت و کرامت واقعی توصیف کرد و ادامه داد: استقلال یک وکیل و قاضی روی لایحه و نامه و کتاب و نوشتار عینیت پیدا نمی‌کند بلکه وکیل و قاضی مستقل در عمل باید خود را نشان دهد تا در احقاق حق واقعی، برقراری عدالت و گسترش آن تلاش و جدیت کنند.

قاصدی وکلای خوب را مدافعان قانون و راهنمایان حق و عدالت توصیف کرد و گفت: هرگز یک قاضی و وکیل مستقل اجازه نمی‌دهد تا حق و حقوق افراد ضایع شود و یا بر دامنه مشکلات و گرفتاری‌ها در مسیر برقراری عدالت افزوده شود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار