مدیرکل پزشکی قانونی مازندران :

آمار بیشترین غریق در شهرهای محمودآباد، بابلسر و نوشهر

با شروع فصل گرما هجوم مسافران بسوی شهرهای ساحلی شمال آغاز شد . متاسفانه برخی مسافرین غیر از محطه قانونی اقدام به شنا می کنند که همین امر موجب غرق شدن آنان می شود . طبق آمار پزشکی قانونی مازندران شهرهای محمودآباد، بابلسر و نوشهر صدرنشین غرق‌شدگان دریای مازندران می باشند .
کد خبر: ۸۵۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ 08 June 2020

به گزارش تابناک مازندران نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، با شروع فصل گرما هجوم مسافران بسوی شهرهای ساحلی شمال آغاز شد . متاسفانه برخی مسافرین غیر از محطه قانونی اقدام به شنا می کنند که همین امر موجب غرق شدن آنان می شود .

بر اساس این گزارش، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از غرق شدن ۴۷ نفر در دریای خزر در سال گذشته خبر داد و با اشاره به اینکه این میزان نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه، تغییری نداشته است، گفت:

در این مدت شهرستان های محمودآباد با ۱۰، بابلسر و نوشهر هر کدام با ۹ فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتند.

دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد: ۳۱ نفر در ساعات ۸ صبح تا ۲۰ شب و مابقی در ساعات غیرپوشش غرق شدند، بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی در مازندران، ۴۰ نفر از غرق‌شدگان غیربومی و مابقی بومی بودند.

در این مدت شهرستان‌های محمودآباد با ۱۰، بابلسر و نوشهر هر کدام با ۹ فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق‌شدگی را داشتند، گفت: از کل موارد غرق‌شدگی در چهار ماه خرداد تا شهریور سال گذشته، ۳۱ نفر در محدوده خارج طرح، ۲ نفر در داخل طرح، ۱۰ نفر بخش خصوصی و ۴ نفر منطقه غیر قابل پوشش جان باخته‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس آمار، بیشترین ماهی که در آن غرق‌شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با ۱۸، شهریور با ۱۴ و تیر با ۱۲ مورد به ثبت رسید.

عباسی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق‌شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال شامل ۱۷ مورد هستند و بعد از آن ۱۱ تا ۲۰ نفر با ۱۲ مورد و ۳۱ تا ۴۰ با ۷ مورد غرقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عضو شورای قضایی استان در پایان خاطرنشان کرد: بدون‌شک اطلاع‌رسانی و پیگیری‌های به موقع اصحاب رسانه شامل صداو سیما، خبرگزاری‌ها، رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارایه راهکارهای مناسب مسئولین استانی، استانداری، فرمانداری، شهرداری و... و. در کاهش این آمار مثمرثمر خواهد بود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار