قاتل كيست؟

کد خبر: ۸۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 05 September 2015
عدم پذيرش پناهجويان و آوارگان از جنگ از سوي كشورهاي اروپايي در حالي مي‌رود تا يك فاجعه انساني و نسل‌كشي مدرن را رقم زند كه تصویر کودک سه ساله سوری که جسدش در سواحل ترکیه کشف شد، به سرعت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جهان منتشر شد و موجی از واکنش‌ها را در پی داشت. 



این کودک که آپلان کوردی نام داشت از اهالی شهر کوبانی (عین العرب) در شمال سوریه بود که طی یک سال گذشته آماج حملات گروه تروریستی داعش قرار گرفته است و مردم این شهر مرزی وادار به ترک خانه و کاشانه خود شدند. قایق حامل این پسر بچه ۳ ساله که به همراه پدر، مادرش ریحان و برادرش گالیپ در مسیر رسیدن به یونان بود، غرق شد و امواج جسد وی را به آب‌های ترکیه بازگرداند. حال اين سوال مطرح مي‌شود كه مسئول اين حادثه دلخراش كيست؟ آنچه در فضاي رسانه‌اي غرب مورد تاكيد قرار مي‌گيرد آن است كه گروه‌هاي تروريستي از جمله داعش و نيز جنگ و ويراني در سوريه و قاچاقچيان انسان زمينه‌ساز مرگ اين كودك سوري شده‌اند.

اين فضاسازي براي توجيه حضور نظامي غرب در منطقه و آب‌راه‌هاي جهاني در حالي صورت مي‌گيرد كه در باب همين ادعا چند نكته قابل توجه است. اگر گروه‌هاي تروريستي نظير داعش را عامل اين مرگ دلخراش و هزاران مورد مشابه آن بدانيم يك حقيقت انكار ناپذير وجود دارد و آن اينكه تروريسم‌زاده غرب است. اگر جنگ در سوريه را عامل بدانيم، اين جنگ را نيز كشورهاي غربي با اعزام تروريسم و تحريك برخي كشورهاي منطقه عليه سوريه به اين كشور تحميل كرده‌اند. اگر قاچاقچيان انسان را ملاك قرار دهيم اين افراد نيز زاده سياست‌هاي غرب هستند. غربي كه با ناديده گرفتن كنوانسيون ۱۹۵۱ سازمان ملل در باب پناهندگان و آوارگان از پذيرش آوارگان خودداري كرده و زمينه را براي قاچاقچيان و برده فروشان قرن بيست و يكم فراهم كرده‌اند.

براساس اين حقايق به صراحت مي‌توان گفت كه مسئول جان اين كودك سوري، كشورهاي غربي هستند. آناني كه ادعاي حقوق بشر سر مي‌دهند اما در عمل زمينه ساز ناآرامي‌هاي خونين در سراسر جهان هستند و براي منافع خود قرباني ساختن ميليون‌ها انسان را امري مجاز مي‌دانند. غربي كه امروز آشكارا در حال نسل‌كشي بشريت بويژه مسلمانان است در حالي كه جرم اين افراد صرفا مطيع نشدن در برابر غرب و حفاظت از آزادي و سرزمينشان مي‌باشد. اين كودك سوري نمادي از جنايت غرب عليه بشريت است كه به دليل سكوت نهادهاي بين‌المللي هر روز ابعاد گسترده‌تري مي‌گيرد.
منبع: روزنامه سیایت روز
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار