معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد :

آموزش نوسط NGOها پایدارتر از دولتی هاست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: دامنه پایداری آموزش و اطلاع رسانی تشکل های مردم نهاد در حوزه سلامت بیشتر از نهاد ها و متولیان دولتی است.
کد خبر: ۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶ 03 March 2015
به گزارش تابناک یزد، محمدعلی طالبی در همایش آموزشی و پایش پیشگیری از بیماری HIV (ایدز) افزود: بخش آموزش و اطلاع رسانی برای پیشگیری از بیماری ایدز مانند هر موضوع اجتماعی دیگری نیاز به حضور و مشارکت مردم و دستگاههای مردم نهاد دارد، البته همگرایی تعامل و مشارکت دستگاههای استانی نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی اظهار کرد: مشارکت مردم در حوزه سلامت و همکاری آنها با دولت در بیماریهای سرطان، دیابت، تالاسمی و هموفیلی بسیار موثر بوده و دولت به تنهایی نمی تواند در بحث آموزش ، اطلاع رسانی و پیشگیری از بیماری ایدز گام بردارد.

وی گفت: فعالیت تشکلهای مردم نهاد در دنیا نیز مورد حمایت دولتها بوده و جهان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده است.

طالبی ادامه داد :وی به شاخصهای توسعه در استان یزد اشاره و عنوان کرد: در استانی با صفت دارالعباده و وجود شاخصهای بالای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراگیر شدن بحث ایدز و گسترش این بیماری می تواند تبعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد.

طالبی افزود: نمی توانیم ایدز را تنها یک بیماری بدانیم و بنامیم زیرا بسیاری از مشکلاتی که امروز در برخی از کشورهای جهان شاهد آن هستیم ناشی از مسائل مربوط به این بیماری و تبعات اقتصادی در آن است .

این مسوول گفت: رسالت و مسئولیت مهم ما در این زمینه صیانت از شاخصهای خوب استان در زمینه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سلامت است و باید اهتمام بیشتری داشته باشیم تا سیاستهای دولت را در بحث ایدز به خوبی دنبال کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار داشت: نظام و دولت نیز به اهمیت و جایگاه آموزش و اطلاع رسانی در زمینه بیماری ایدز واقفند و در آستانه تدوین برنامه چهارم 5 ساله در بحث بیماری HIV هستیم.

طالبی ادامه داد: متاسفانه در کشور ایران بنابر ملاحظاتی که داشتیم نتوانسته ایم آنگونه که شایسته است دربارۀ بیماری ایدز و راههای پیشگیری از این بیماری آموزش دهیم و اطلاع رسانی کنیم اما باید حداقل در مورد مخاطبان خاص از قبیل دانشجویان ، دانش آموزان ، سربازان و زندانیان اطلاع رسانی مناسب انجام گیرد.

به گزارش ایرنا،در ادامه این همایش هر کدام از دستگاههای مربوط به ارائه گزارش از فعالیتهای صورت گرفته در بحث آموزش و اطلاع رسانی درباره بیماری ایدز و روشهای پیشگیری از این بیماری پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار