با حضور وزیر راه و شهرسازی

آزادراه تبریز- سهند به بهره‌برداری رسید

آزادراه تبریز- سهند به طول 20 کلیومتر با اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد ريال صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.این آزادراه به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در ۶ خط رفت و برگشت اجرا شده که ۴۰ درصد از اعتبار آن سهم دولت بوده است.
کد خبر: ۹۲۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 22 December 2020

به گزارش تابناک تبریز،برآزادراه تبریز- سهند به طول 20 کلیومتر با اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد ريال صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.این آزادراه به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در ۶ خط رفت و برگشت اجرا شده که ۴۰ درصد از اعتبار آن سهم دولت بوده است.

با بهره‌برداری از این آزادراه، بار ترافیک مسیر تبریز- آذرشهر کاهش یافته و ساکنان شهر 130هزار نفری سهند در مدت زمان کمتری نسبت به مسیر فعلی، مسیر تبریز تا سهند را خواهند پیمود.

عرض این آزادراه 36 متر شامل 3 خط رفت و 3 خط برگشت بوده و در مسیر آن ۳۱ دستگاه ابنیه فنی و ۸ دستگاه پل بزرگ اجرا شده است.

اجرای آزادراه تبریز- سهند از سال 1387 آغاز شده بود، اما از سال 1397 با پیگیری‌های مدیریت ارشد استان و واگذاری عملیات اجرایی آن به بخش خصوصی، پیشرفت فیزیکی آن سرعت گرفت و در مدت دو سال، آماده بهره‌برداری شد.

تلاش برای تکمیل و اتمام آزادراه تبریز- سهند از این رو حائز اهمیت مضاعف است که شهر ۱۳۰ هزار نفری سهند، سرریز جمعیت تبریز را در خود جای داده و پیش‌بینی می‌شود جمعیت آن در سال‌های آینده به بیش از ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار