زنجان طی ۲ روز متوالی دومین استان سرد کشور ثبت شد

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شهر زنجان با میزان دمای ۱۳ درجه سانتیگراد زیر صفر، دومین مرکز استان سرد کشور به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۲۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 28 December 2020

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهر بجنورد در استان خراسان شمالی نیز با میزان دمای ۱۸- درجه سانتیگراد نخستین مرکز استان سرد کشور بود، افزود: طی مدت یاد شده، خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با دمای ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین و چورزق با ۱۳ درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه این استان، گزارش شد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است، اظهار داشت: روز شنبه شهر زنجان با میزان دمای ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین مرکز استان کشور به ثبت رسید و یکشنبه نیز با ۱۴- درجه سانتیگراد دومین مرکز سرد کشور گزارش شد.

سلطانی تصریح کرد: تا پایان هفته جاری بارش برف و باران برای استان زنجان پیش‌بینی نمی‌شود و از فردا /سه شنبه/ نیز میزان دمای استان به تدریج افزایش یافته و از شدت سرما کاسته خواهد شد.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار