مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

کمتر از ۲ درصد موقوفات زنجان مربوط به کتاب است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه کمتر از ۲ درصد موقوفات این استان به حوزه کتاب اختصاص دارد، گفت: نیات واقفانی که در حوزه کتاب وقف دارند، ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین خرید کتاب‌های دینی برای مساجد و بقاع متبرکه است.
کد خبر: ۹۳۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 10 January 2021

 

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران شمار موقوفه‌های استان زنجان را ۲ هزارو ۸۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: که موقوفه ها بالغ بر ۳۱ هزار رقبه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: درصد بالا و قابل توجهی از موقوفات استان مربوط به هزینه‌کرد در حوزه عزاداری برای ائمه معصومین (ع) به ویژه امام حسین (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه موقوفات قرآنی نیز سهم بسیار کمی در استان دارند، گفت: کل درآمد موقوفات قرآنی استان در سال فقط سه میلیون تومان است که مبلغ بسیار ناچیزی است.

کرمی با بیان اینکه خیرین و واقفان باید به موضوع وقف قرآنی توجه بیشتری داشته باشند، افزود: باید در تشویق افراد به وقف در این حوزه، فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین گفت: در راستای احیای حقوق موقوفات، تعداد ۴۷۴پرونده در مراجع قضایی استان در حال رسیدگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار