احداث پارک اردبیل نیازمند تأمین اعتبار

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: احداث پارک اردبیل نیازمند تأمین اعتبار ویژه است.
کد خبر: ۹۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 12 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالقیوم قلی‌پور پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از روند اجرایی احداث پارک در اردبیل اظهار کرد: ما مکاتباتی را با مسئولان و متولیان امر انجام داده‌ایم تا در سال آینده در بودجه کشور ردیف اعتباری خاص برای پارک علم و فناوری اردبیل اختصاص یابد تا عملیات احداث این پارک را در شهرک الهیه اردبیل آغاز کنیم.

وی افزود: قرار است این پروژه در مدت سه الی چهار سال آینده عملیاتی شده و پارک که هم‌ اکنون در یک ساختمان استیجاری مستقر است در یک فضای مناسب و مطلوب‌تر فعالیت کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل، هزینه بهای اجاره را در ساختمان استیجاری فعلی سنگین توصیف کرد و یادآور شد: ما به جای این هزینه‌ها می‌توانیم با احداث ساختمان، فضای مطلوب برای شرکت‌های فناور با رویکرد دانش بنیان به وجود آوریم تا امکان توسعه و تقویت برنامه‌ها به وجود آید.

قلی‌پوری با بیان اینکه در حال حاضر 12 شرکت در این پارک در مرحله پذیرش هستند تا فعالیت‌شان را آغاز کنند، عنوان کرد: با توجه به استقبالی که شرکت‌ها و مراکز دانشگاهی از پارک داشتند امیدواریم به سرعت زمینه شکل‌گیری و تحول در این حوزه به وجود آید.

این مسئول با بیان اینکه پارک علم و فناوری می‌تواند بستر و زمینه ساماندهی شرکت‌های دانش بنیان و استقرار کیفی آنها را فراهم کند، عنوان کرد: ما از نخبگان، طیف‌ها و گروه‌های مختلف جامعه دعوت کردیم تا در کمیته‌های مختلف با انسجام بیشتر به فعالیت‌ها و اقدامات مثبت و سازنده روی آورده و زمینه مشارکت گروه‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان را در عرصه‌های کشاورزی، صنعتی، تولیدی و ... فراهم آورند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی را تکیه بر توانمندی داخلی و تقویت شرکت‌های دانش بنیان برای حرکت‌های جهشی و توسعه‌ای اعلام کرد و گفت: در این ارتباط آنچه برای ما مهم به نظر می‌رسد حمایت از این شرکت‌ها است که قطعا نتایج خوبی را نیز به همراه خواهد داشت به طوری که ما در پنج ماهه اخیر تلاش کردیم تا حامی شرکت‌های دانش بنیان باشیم تا با استقرار خود به تولید ثروت ملی و همچنین ایجاد اشتغال مولد کمک کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار