تندباد شدید اردبیل را درمی‌نوردد‌

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان با ورود سامانه جدید جوی هوا به استان موج تندباد نیز وارد اردبیل می‌شود که این سامانه از عصر ۲۵ دی ماه پنجشنبه آغاز و تا روز شنبه ۲۷ دی ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 12 January 2021

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان با ورود سامانه جدید جوی هوا به استان موج تندباد نیز وارد اردبیل می‌شود که این سامانه از عصر 25 دی ماه پنجشنبه آغاز و تا روز شنبه 27 دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که کاهش محسوس دما و نیز پدیده کولاک برف در گردنه‌های برفگیر و ارتفاعات استان دور از انتظار نیست، بیان کرد: با توجه به آسیب‌های احتمالی این پدیده جوی احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام نیز در پی این تندباد وجود دارد که از هم‌استانی‌ها انتظار داریم دقت و اهتمام جدی در این بازه زمانی داشته باشند.

محمدی ادامه داد: با توجه به ورود این سامانه جوی وقوع بهمن در مناطق کوهستانی استان با ریزش سنگ در جاده‌های مواصلاتی نیز پیش‌بینی می‌شود و به دنبال آن در عملیات پرواز نیز اختلال به وجود می‌آید که از کوهنوردان انتظار می‌رود از صعود به ارتفاعات به شدت پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: وقوع این سامانه در مناطق استان اردبیل به وقوع می‌پیوندد اما در مناطق مرکزی شدت بیشتری خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار