بیش از ۸۷۰۰ نفر در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در مدت ۵ ماه امسال ۱۰ هزار و ۴۴۱ نفر برای اهدای خون در استان مراجعه کردند، گفت: در این مدت از ۸ هزار و ۷۶۰ نفر خونگیری شد.
کد خبر: ۹۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 13 September 2015

محمدرضا عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: در 5 ماه امسال تعداد 10 هزار و 441 نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های مستقر در استان مراجعه کردند که از این تعداد 8 هزار و 760 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی افزود: از تعداد اهداکنندگان 8 هزار و 174 نفر آقا و 586 نفر خانم بودند که نسبت به مدت مشابه اهدای خون 9.3 درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 8 هزار و 10 نفر خونگیری در استان داشتیم که در بخش اهدای خون بانوان با کاهش مراجعه کنندگان خانم رو به‌رو بودیم.
عاملی افزود: بیشترین گروه خونی اهدا شده گروه خونی 0 مثبت و کمترین گروه خونی AB منفی بود و از مردم خراسان جنوبی تقاضا می‌کنیم برای اهدای خون خود و حفظ سلامتی بیشتر به مراکز مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند هر روز خونگیری انجام می‌شود اما در شهرستان‌های فردوس و قاین 2 روز در هفته خونگیری می‌شود.
مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی گفـت: در زمینه خونگیری مستمر در سال گذشته 54.5 درصد و امسال 59.4 درصد بود که خونگیری مستمر به افرادی گفته می‌شود که در طول سال حداقل 2 بار برای اهدای خون مراجعه کردند که در این مدت رشد مستمر خون داشتیم.
عاملی افزود: بیشترین خونگیری در این مدت در شهرستان بیرجند، بعد تیم سیار که به تمام استان سفر می‌کند و در مرحله دیگر شهرستان‌های قاین و فردوس بیشترین آمار اهدای خون را در مدت 5 ماه امسال داشتند
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار