رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:

مردم همچنان از برگزاری دورهمی‌ها پرهیز کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از مردم درخواست کرد همچنان از برگزاری دورهمی‌ها که باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود، خودداری کنند.
کد خبر: ۹۴۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 20 February 2021

 

مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از افزایش روند شیوع کرونا در استان خبر داد و افزود: اگر روند افزایشی ادامه یابد، شاهد تغییر رنگ بسیاری از شهرستان‌ها به رنگ زرد و نارنجی خواهیم بود از این رو همچنان توصیه می‌شود مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه پرهیز از برگزاری دورهمی اهتمام جدی به کار گیرند.

وی گفت: برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در شرایط وضعیت زرد شیوع کرونا مانعی ندارد اما بازدید عموم مردم از این نمایشگاه‌ها ممنوع است و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در مناطق زرد رنگ شیوع کرونا بلامانع است و این نمایشگاه‌ها مشروط به رعایت شرایطی مجاز به برگزاری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به تازگی درخواست برگزاری نمایشگاه تخصصی مبلمان در استان مطرح شد که این درخواست در ستاد استانی مقابله با کرونا بررسی و با طرح چند شرط نسبت به برگزاری آن موافقت شد.

شیرانی تصریح کرد: بر اساس این تصمیم مقرر شد تا عوامل برگزاری نمایشگاه ساعات بازدید را محدود و تا ساعت ۱۸ اعلام کنند و علاوه‌بر آن مراقبت شود تا از حضور عموم مردم در نمایشگاه خودداری و نمایشگاه با ۳۰ درصد ظرفیت فعال شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چنانچه هریک از این موارد از سوی عوامل برگزارکننده نقض شود دانشگاه علوم پزشکی نسبت به آن اعلام شکایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگبندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار