بهره برداری از ۴ طرح آبیاری در شهرستان خنداب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب گفت:به مناسبت هفته دولت و با حضور جمعی از مسئولان استان مرکزی،۴ طرح آبیاری نوین افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۹۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 05 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس رضا حسین اسماعیلی افزود: این طرح ها در مجموع ۱۲۳ هکتار بوده که در مجموع طرح بالغ بر ۲ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است.
وی ادامه داد: از این میزان اعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض بوده که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تامین شده و ۷۰۰ میلیون تومان آورده ی شخص بوده است.
وی توضیح داد:در این پروژه ها آبیاری بصورت سنتی و غرقابی بوده و در حال حاضر به آبیاری نوین(بارانی)تبدیل شده است که این روش حدود ۶۵ الی ۷۰ درصد راندمان آبیاری را افزایش داده و موجب کاهش مصرف آب می شود.
مدیر جهاد کشاورزی خنداب ادامه داد: آبیاری بارانی هم به لحاظ مصرف آب راندمان بالایی دارد و هم باعث کاهش مصرف آب می شود همچنین نسبت به آبیاری غرقابی افزایش عملکرد و تولید بدنبال دارد. وی اظهار داشت:طرح داربستی کردن حدود ۳ هکتار از باغات انگور از دیگر پروژه های هفته دولت می باشد که این طرح باعث تغییر روش آبیاری از غرقابی به قطره ای می شود و ۹۰ در صد کاهش مصرف آب همچنین تغییر کشت باغ انگور از سنتی به نوین را به همراه داشته است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه ۱۵۰ میلیون تومان از اعتبار این پروژه آورده ی شخص است اضافه کرد:کاهش مصرف آب، مبارزه ی آسان با آفات و امراض، کاهش هزینه ی کاشت،داشت و برداشت و افزایش عملکرد در واحد سطح به نسبت صد درصد از مزایای داربستی کردن باغات در شهرستان خنداب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار