در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، محند هادی ساروی اهل آمل اولین طلای ایران را ضرب کرد و سپس علی اکبر یوسفی بابلی، در سنگین وزن با بردن حریف روس ، طلای دیگری برایمان کسب کرد .
کد خبر: ۱۰۰۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳ 09 October 2021

به گزارش تابناک مازندران، محمدهادی ساروی در فینال وزن 97 کیلوگرم مقابل الكس زوكه از مجارستان با نتیجه 3-1 به پیروزی رسید و صاحب گردن‌آویز طلا شد.

بر اساس این گزارش، ساروی دلاور مازندرانی اهل شهرستان آمل است .

به این ترتیب بعد از سه طلای باارزش جهانی مازندرانی ها در کشتی آزاد ، با احتساب مدال طلای ساروی و یوسفی، نشان دادند که پهلوانان مازندرانی در کشتی فرنگی هم حرفهای زیادی برای گفتن دارند .

دو مازندرانی دو طلای جهانی کشتی فرنگی گرفتند
 

کارنامه دو کشتی گیر

در ادامه رقابت‌های ۳ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، علی اکبر یوسفی نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال های طلای جوانان و زیر ۲۳ سال جهان و طلای بزرگسالان آسیا در دیدار فینال مقابل زورابی گدخاری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و اولین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن رقابت های قهرمانی جهان را از آن خود کرد. کشتی گیر روس در تایم دوم نای مبارزه نداشت و یوسفی با امادگی بدنی خوب بارها موفق شد حریف را به بیرون تشک ببرد و امتیاز بگیرد.

کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن تاکنون موفق به حضور در فینال رقابت های قهرمانی جهان نشده و یوسفی پیش از این با صعود به فینال به عنوان اولین سنگین وزن تاریخ کشتی فرنگی ایران نام گرفت که راهی فینال رقابت های قهرمانی جهان شده بود. پیش از این تنها بشیر باباجان زاده در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ استانبول موفق به کسب مدال برنز جهان در سنگین وزن شده بود.

محمدهادی ساروی نیز با پیروزی در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان، تیم ملی فرنگی کشورمان را در اسلو طلایی کرد.

محمدهادی ساروی روز گذشته در مرحله مقدماتی، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 6 بر 4 آرتور سارگسیان قهرمان زیر 23 سال اروپا از روسیه را مغلوب کرد.

وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر یک گئورگی ملیا از گرجستان را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید. وی در این مرحله مقابل نیکولوز کاخلاشویلی دارنده مدال نقره اروپا از ایتالیا با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی فینال شد.

حریف ساروی در دیدار پایانی الکس زوکه از مجارستان بود که این کشتی‌گیر هم با نتیجه 3 بر یک مغلوب انگیزه بالا و آمادگی ملی‌پوش ایران شد.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار