افتتاح اولین سالن سیمیلاتور (شبیه سازی خودرو)، برپایی نمایشگاه عطر یاس و رفع تصرف بیش از ۶ هزار متر مربع املاک شهرداری از مهمترین اخبار مناطق مختلف پایتخت است.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ 18 December 2021

به گزارش تابناک تهران به نقل از شهرداری منطقه ۱۸، فرجاد احمدی راد معاون حمل و نقل ترافیک این منطقه از افتتاح نخستین سالن سیمیلاتور شبیه سازی خودرو در شهرک ترافیک شهرداری این منطقه خبر داد.

وی هدف از راه اندازی سالن سیمیلاتور را شناخت مهارت‌های رانندگی شهروندان در محیطی مجازی، امن، بدون مصرف سوخت، ایجاد ترافیک، آلودگی هوا، ایجاد خطر برای دیگران و استهلاک خودرو و از نظرعملکردی کاملا مشابه با شرایط رانندگی در خودرو واقعی اعلام کرد.

معاون شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به اینکه ویژگی‌ها و مزایای کاربردی استفاده از این دستگاه شبیه ساز رانندگی کاربر، توسط رابط های واقعی مکانیکی مانند فرمان، دنده، گاز و سایر اجزای یک خودرو با نرم افزار سیستم در ارتباط است اعلام کرد: این نرم افزار براساس اطلاعات دریافتی و تعامل راننده با این رابط ها جزئیات حرکتی خودرو را شبیه سازی کرده و نهایتا منجر به پخش تصویر بر روی پرده نمایش یا مانیتور می شود.

برپایی نمایشگاه عطر یاس در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: همزمان با دهه فاطمیه نمایشگاه های عطر یاس همراه با تدارک برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در محلات این منطقه برپا می شود.

مهدی هدایت ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) به تشریح بخشی از برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده به مناسبت این ایام پرداخت و گفت: به همین مناسبت ضمن فضاسازی و هویت بخشی به سیمای بصری منطقه، نمایشگاه عطر یاس با برگزاری مسابقات مقاله نویسی، نقاشی، عکس و دلنوشته برای یاس نبوی در فضای مجازی در محلات این منطقه برگزار می شود.

به گفته وی با برگزاری روضه های خانگی در منازل شهدا و قرائت گروهی زیارتنامه فاطمه زهرا (س) کوچه های شهر معطر به عطر فاطمی خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۹ افزود: طرح اکرام فاطمی نیازمندان با به نمایش گذاشتن کرامت حضرت فاطمه (س)، برگزاری مراسم آئینی و دیرینه مداحی ومرثیه خوانی، اجرای سخنرانی و نشستهای معرفتی در مساجد و سرای محلات سطح منطقه از دیگر ویژه برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت این ایام است.

هدایت با اشاره به برپایی ایستگاه های صلواتی در مراکز پرتردد محلات با نگاه نذر زهرایی ادامه داد: به مناسبت ایام فاطمیه مراسم عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدای گمنام منطقه و بهشت زهرا (س) نیز با هدف کاستن از غربت یاد بی مزار بانوی والا مقام عالمین، با همکاری ناحیه مقاومت بسیج ابوذر اجرا خواهد شد همچنین برگزاری نشست های صمیمانه در سرای محلات با موضوع تحکیم بنیان خانواده براساس الگوی فاطمی بخش دیگری از برنامه های مناسبتی ایام سوگواری فاطمیه است.

رفع تصرف بیش از ۶ هزار متر مربع املاک شهرداری در منطقه ۲

رییس اداره املاک و مستغلات شهرداری منطقه ۲ اعلام کرد: آزادسازی و رفع تصرف املاک مسکونی و اراضی به مساحت بیش از ۶ هزار مترمربع شهرداری این منطقه پس از گذشت سال‌ها انجام شد.

داود عسگری، در این باره گفت: در راستای احقاق حقوق عمومی شهر و صیانت از اموال عمومی، رفع تصرف املاک شهری در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری منطقه قرار دارد.

وی افزود: بر همین اساس آمار و اطلاعات موجود املاک تحت تصرف شناسایی و پس از بررسی‌های صورت گرفته با انجام مراحل قانونی در چند ماهه اخیر پنج ملک شاخص که از ارزش مالی بالایی برخوردار است از تصرف اشخاص غیر درآمده و در حال حاضر در اختیار شهرداری است.

عسگری گفت: ملکی بالغ بر چهار هزار مترمربع پس از هفت سال با پیگیری مستمر و انجام مذاکره، در محدوده ناحیه ۲ آزادسازی شد.

وی با اشاره به اینکه رفع تصرف ۲ ملک دیگر نیز در حال انجام است، گفت: با توجه به تعداد املاک دارای متصرف؛ مدیریت شهری منطقه ۲ توان خود را به کار بسته تا چندین ملک دیگر که در دستور کار قرار دارد را با عملیات اجرایی از تصرف در آورد.

رییس اداره املاک و مستغلات شهرداری منطقه ۲ اظهار امیدواری کرد با برنامه‌های پیش‌بینی شده بتوانیم در صیانت از حقوق شهر گام برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار