اکنون که وخامت اوضاع بیماری، مانند ماه ‌های اول کرونا شده‌است و قرار است باز قرنطینه‌ها و محدودیت‌ها را تجربه کنیم، بهتر است به یاری هم کاری کنیم تا این ویروس جهش یافته با کمترین خسارات جانی و مالی بارش را ببندد و برود و کاری نمی‌توان کرد جز کم کردن دورهمی‌ها به خصوص در شب یلدا.
کد خبر: ۱۰۱۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷ 21 December 2021

به گزارش تابناک قم، قرار بود با واکسیناسیون کم کم شر کرونا از جهان کم شود که گونه جدیدی از این ویروس دوباره مردم و مسئولین را به پله اول بازگرداند. به نظر می‌رسد اومیکرون، همان ویروس جهش یافته کرونا قصد دارد دوباره موج جدیدی از بیماری را شروع کند و باعث شود تمام محدودیت‌ها و قرنطینه‌ها از سر گرفته شود. گویا قرار نیست ماسک‌ها را دور بیندازیم.

سازمان بهداشت جهانی، اومیکرون را به عنوان (سویه نگران‌کننده) طبقه‌بندی کرده و این باور وجود دارد جهشی که این‌بار در ویروس کرونا رخ داده موجب شده تا انتقال آن بسیار سریع‌تر از نسخه‌های قبلی باشد.
بر اساس تحقیقات صورت گرفته، این ویروس از آفریقا شروع و گسترش یافت و این در حالی بود که آمار واکسیناسیون در آفریقا تنها ۶ درصد بوده‌است.

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا خواستار بازگشت محدودیت‌ها و قرنطینه شد و گفت: توصیه ما این است که قرنطینه‌ها را دوباره و حداقل برای چهار هفته بازگردانیم.

وی افزود: در چنین شرایطی مردم باید نسبت به واکسینه شدن حساس تر باشند و کسانی‌ که دز اول واکسن را تزریق کردند، حتما برای تزریق دز دوم مراجعه کنند، کسانیکه دو دز را تزریق کردند، ، دز بوستر(تقویتی) را تزریق کنند.

در شرایطی که مجموع واکسن‌های کرونای تزریق شده در کشور از مرز ۱۰۵ میلیون دُز گذشت و کارشناسان، افراد واکسینه نشده را آسیب پذیرترین اقشار در برابر ویروس جدید اُمیکرون می‌دانند، میلیون‌ها نفر در استان‌های قم، کردستان، البرز، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، خوزستان و ایلام هنوز واکسینه نشده‌اند و این آمار برای مواجهه با ویروس جدید اصلا مناسب نیست.

دو سال گذشته و متاسفانه امید مردمی که با شوق منتظر پایان سلطنت این بیماری بودند کمرنگ شده. اکنون که وخامت اوضاع بیماری، مانند ماه ‌های اول کرونا شده‌است و قرار است باز قرنطینه‌ها و محدودیت‌ها را تجربه کنیم، بهتر است به یاری هم کاری کنیم تا این ویروس جهش یافته با کمترین خسارات جانی و مالی بارش را ببندد و برود و کاری نمی‌توان کرد جز کم کردن دورهمی‌ها به خصوص در شب یلدا. سخت است، قرار بود مردم واکسن بزنند تا دوباره یلدا را کنار هم جشن بگیرند، اما چاره چیست؟ چاره‌ای نیست جز صبر، رعایت اصول بهداشتی، ماسک زدن و واکسینه شدن.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار