مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله شبستری امشب در حرم حضرت معصومه(س)برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 29 December 2021

به گزارش تابناک قم، مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله حاج شیخ محسن مجتهد شبستری امشب در شبستان امام خمینی حرم مطهر کریمه اهل بیت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این مراسم که نمایندگان بیوت مراجع، طلاب، فضلا و قشر‌های مختلف مردم حضور داشتند، به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی و علمی مرحوم آیت الله شبستری و تلاش و مجاهدت‌های این عالم فرزانه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تربیت شاگردان علوم دینی پرداخت.

وی افزود : این عالم ربانی فرزند حوزه‌های علمیه بود و از محضر علمای بزرگی بهره برد و در مسیر روشنگری و بصیرت افزایی از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری متولد سال ۱۳۱۶ در شهرستان شبستر، نماینده مردم آذربایجان شرقی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

وی از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۹۶ با حکم رهبر معظم انقلاب امامت جمعه تبریز را بر عهده داشت.

آیت‌الله مجتهد شبستری در ادوار اول تا چهارم مجلس خبرگان رهبری حضور داشت و در ادوار اول، دوم، چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگی مردم تهران در خانه ملت را برعهده داشت.

این عالم انقلابی و مجاهد در ۲۶ آبان امسال  در  ۸۴ سالگی دارفانی را وداع گفت و در جوار مضجع نورانی کریمه اهل بیت به خاک سپرده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار