رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه (ع) گفت: این همایش روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه جاری با پخش بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حضرت حمزه (ع) در قم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ 30 January 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی گفت: ایده برگزاری همایش بین المللی حضرت حمزه چندسال قبل اولین بار با مقام معظم رهبری مورد مشورت و نظرخواهی قرارگرفت و ایشان نسبت به آن بسیار استقبال و تاکید کردند.

 رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه (ع) با اشاره به دیدار اخیر مسئولان همایش بین المللی حضرت حمزه (ع) با مقام معظم رهبری، گفت: معظم له در این دیدار بر ساخت فیلم و یا سایر قالب‌های هنری در معرفی حضرت حمزه (ع) و بر تداوم تکریم شخصیت‌های مظلوم و کم نام و نشان برغم بزرگی و اهمیت تاریخی آن‌ها مانند عمار، مقداد، ابوذر، سلمان و ... تاکید کردند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: همچنین برای برگزاری باشکوه و غنای بیشتر این همایش دیدار‌هایی با آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی، سبحانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید برگزار شده است.

 رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه (ع)  گفت: برای برگزاری این همایش تاکنون ۳۰ پیش نشست برگزار شده است؛ این همایش در دو بخش تخصصی پنل و ارائه مقالات در روز ۱۳ بهمن ماه و همایش عمومی از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه جاری در سالن قدس مجتمع امام خمینی (ره) ترتیب می‌یابد.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه به دنبال تدوین و راه اندازی نرم افزار حضرت حمزه برای جمع آوری مجموعه آثار پیرامون این شخصیت هستیم، گفت: بانظر مساعد شهردار قم یکی از معابر مهم این شهر به نام حضرت حمزه (ع) نامگذاری خواهد شد.

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی ادامه داد: برگزاری این همایش در وضعیت آبی کرونایی برنامه ریزی شده بود و هم اکنون مسئولان این همایش تابع نظر مسئولان بهداشتی در شکل و نحوه برگزاری آن هستند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: در پایان این همایش از ۵ اثر در رابطه با کتب، مقالات، چگیده مقالات و معرفی پیش نشست‌های این همایش رونمایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار