رزمایش مدیریت صحنه تصادفات جاده‌ای با حضور ۱۳ دستگاه امدادرسان و اجرایی استان در آزاد راه قم به گرمسار اجرا شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ 05 February 2022

به گزارش تابناک قم، معاون حمل و نقل راهداری قم، هدف از این رزمایش را هم افزایی بین دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی و خدمات رسان اعلام کرد.

آقای سالاری با اشاره به حضور ۱۳ سازمان و دستگاه در این رزمایش افزود: پلیس، اورژانس، راهداری، هلال احمر و آتش نشانی ۵ دستگاهی هستند که حتما باید در حوادث رانندگی حاضر باشند.

مسئول آموزش پلیس راه استان هم با اعلام اینکه فرمانده گروه در چنین حوادثی پلیس است، گفت: در این رزمایش تمامی دستگاه مرتبط با مدیریت حوادث جاده‌ای حاضر بودند تا در صورت بروز همچین حوادث جاده ای حداقل آسیب‌ ناشی از تصادف را شاهد باشیم.

سرهنگ آوازی از کاهش ۴ درصدی حوادث ترافیکی منجر به فوت خبرداد و افزود: در هفت ماه نخست امسال، استان قم رتبه اول کشور در کاهش تصادفات منجر به فود را داشته است.

همچنین رئیس عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به جای خالی پایگاه «SOS» در کشور گفت: در طرح پایگاه SOS تمامی دستگاه‌های امدادی با حضور در یک پایگاه مدیریت تصادفات جاده‌ای را انجام می‌دهند.

یعقوبی طرح SOS را تایید شده کارشناسان بلایای طبیعی در دنیا خواند و افزود: قرار بوداین طرح ۸ سال قبل در استان قم اجرا شود، اما هنوز اجرایی نشده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک اجرایی شود.

گفتنی است: رزمایش یک روزه تمرین مدیریت صحنه تصادفات جاده‌ای در کیلومتر ۱۰ آزادراه قم به گرمسار اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار