مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خبر داد‌؛
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: تاکنون ۳۲ هزار و ۹۰۲ مورد ثبت نام متقاضیان برای مسکن ملی به ثبت رسیده که از این تعداد هشت هزار و ۸۵۷ مورد حائز شرایط اولیه بوده است.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 06 February 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالله بهادری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سهم ‌استان ایلام از طرح ملی نهضت مسکن ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد است که تاکنون بیش از ۱۵ هکتار زمین جهت احداث این واحدها در استان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۲ هزار و ۹۰۲ نفر از متقاضیان ثبت نام خود را انجام داده اند، افزود: تاکنون هشت هزار و ۷۵۷ نفر حائز شرایط اولیه و سه هزار و ۴۷۳ مورد نیز تایید نهایی شده اند.

به‌ گفته مدیرکل راه و شهرسازی ایلام، یک هزار و ۷۹۴ نفر از متقاضیان نیز آورده خود را واریز کرده اند.

بهادری ادامه داد: در طرح ‌مسکن‌ ملی در استان ایلام تاکنون ۱۷۲ واحد در مرحله اسکلت و سقف، ۵۱۷ واحد در مرحله فنداسیون و یک هزار و ۴۱ واحد نیز در مرحله خاکبرداری اولیه قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به روند نهایی ثبت نام و و تایید نهایی اشخاص و واریز سهم اولیه آنها روند واگذاری زمین و احداث واحدها نیز در حال افزایش است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام بیان کرد: تاکنون برای تامین زمین‌ مورد نیاز طرح نهضت مسکن‌ ملی در استان ۱۵/۳ هکتار از محل منابع سازمان‌ ملی زمین و ‌مسکن، ۶۵ هکتار از طریق تغییر کاربری، ۴۱۱ هکتار از طریق الحاق به شهر، ۱۲/۴ از طریق محل اعمال ماده ۶ قانون ساماندهی و ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تامین شده که‌ می توان گفت که تامین زمین در استان تکمیل و به سرانجام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه در حوزه احداث و تکمیل پروژه های ساختمانی در حال حاضر ۱۹ پروژه فعال در دست اجرا است، بیان کرد: در مجموع برای اجرای این طرح ها نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال قرارداد منعقد شده است.

بهادری اجرای فاز دوم ساختمان اداره مالیات استان، تکمیل و تجهیز سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی استان، احداث ساختمان اداری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، تکمیل مساجد جامع شهرهای چوار، ایوان و دره شهر، تکمیل کتابخانه شماره ۲ شهرستان دره شهر و کتابخانه روستای وارگه شهرستان چرداول، احداث ساختمان‌های اداری بهزیستی و محیط زیست شهرستان سیروان و را از جمله این طرح‌ها اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه در حوزه احداث و تکمیل پروژه های بازآفرینی شهری در حال حاضر ۱۶ پروژه فعال در دست اجراست، یادآور شد: در مجموع برای اجرای این طرح ها نزدیک به ۱۰۶ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و اجرای فاز دوم برج هنر اسلامی ، سالن ورزشی بعثت، پارک ارغوان، رفوژ میانی بلوار امام خمینی ملکشاهی ، پیاده رو سازی اصالح سواره رو خیابان کالنتری ملکشاهی،تکمیل پایگاه خدمات اجتماعی) بهزیستی، فاز دوم احداث سیل بند بتنی بان برز ، دفع آب‌های سطحی ایوان از جمله این طرح‌ها است.

وی درباره عملکرد حوزه معماری و شهرسازی استان ایلام افزود: امسال در حوزه معماری و شهرسازی ۱۶ جلسه کمیسیون ماده ۵ مربوط به شهر ایلام و سایر شهرهای استان برگزار شده که در مجموع ۴۷۸ مورد در خواست که ۳۹۳ مورد مربوط به شهر ایلام و ۸۵ مورد مربوط به شهرستان‌های دیگر بوده، از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام درباره اقدامات حوزه املاک و حقوقی هم گفت: تامین زمین جهت احداث ۲ هزار واحد در طرح اقدام ملی ، تامین زمین بالغ بر ۱۵۰ هکتار جهت نهضت ملی مسکن شامل شناسایی، تحویل و تحول با منابع طبیعی، اخذ سند مالکیت ، غیر کاربری در کارگروه امور زیربنایی و شورای توسعه و برنامه ریزی استان و تصویب در شورایعالی شهرسازی و تحویل و تحول اراضی ملی محدوده قانونی و حریم شهرهای استان به مساحت ۳۵۲۰ هکتار از فعالیت‌های مهم در این زمینه بوده است.

بهادری از اخذ سند مالکیت اراضی ملی به مساحت ۶۳۰ هکتار خبر داد و گفت: اخذ سند مالکیت مناطق حاشیه ای شهر ها از جمله محله هانیوان - کارخانه نمک و سبزی آباد و سایر اراضی دولتی به تعداد سه هزار و ۲۰۰ فقره از مهمترین فعالیت‌ها در این زمینه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از واگذاری زمین در راستای تامین مسکن به استعداد ۲ هزار و ۶۰۰ واحد، واگذاری زمین به خانواده معظم شهدا و ایثارگران به استعداد ۷۲۰ واحد، بازشماری منابع سازمان ملی ۱۲ هزار رکورد، حفاظت از اراضی ملی و دولتی به مساحت ۸۸۳۰ هکتار در ۲۵ شهر استان و واگذاری زمین برای احداث ۳۲ واحد مسکن برای خانواده های دارای ۲ فرد معلول خبر داد.

بهادری از انجام ۹۱ عملیات رفع تصرف خبر داد و گفت: ۸۸ مورد رفع تصرف فوری و ۳ مورد اجرای احکام قضایی بوده و از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۵۹ هزار مترمربع به ارزش بیش از ۷۴ میلیارد تومان از دست اشخاص فرصت طلب و سودجو توسط یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی رفع تصرف شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار