دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری یک کارچاق کن که مدعی اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی در استان بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 26 February 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام حسن غریب در این زمینه افزود: متهم با غصب عنوان قاضی و بازپرس دادگستری و ادعای واهی آشنایی با مقامات دادستانی و قضائی استان از ۱۲ نفر برای کارسازی و پیشبرد پرونده‌های قضائی مبالغی را دریافت کرده‌است.

وی با اشاره به دستگیری و شناسایی مالباختگان از سوی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و پیگیری‌های شعبه چهار بازپرسی قم، اضافه کرد: این متهم با جعل عنوان بازپرس و قاضی شعبه و کارمند دستگاه قضائی و با معرفی خود در پوشش فردی ذی‌نفوذ در دستگاه قضائی و آشنایی و نسبت خویشاوندی با مسؤولان قضائی، وعده حل پرونده‌های قضائی، رفع آثار غیبت زندانیان از سیستم زندان و یا وعده استخدام در دادگستری را می‌داد.

وی متهم را فاقد هرگونه نفوذ و ارتباط با مسؤولان و کارکنان دادگستری استان دانست و افزود: متهم دارای سابقه مشابهی با همین اتهام در سال‌های گذشته در استان بوده و تمامی ادعاهای او برای اعتمادسازی و فریب صاحبان پرونده‌های قضائی مطرح شده‌است.

غریب با تاکید بر این‌که مراجعان دستگاه قضائی پرونده‌های خود را فقط از مسیرهای قانونی پیگیری کنند و از اعتماد به افراد مدعی نفوذ جدا پرهیز نمایند، به شهروندان توصیه کرد: در مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و انجام امور از راه‌های غیرقانونی، مراتب را سریعاً به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان گزارش دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار