مراسم تجلیل از خادمان موکب بانوان فاطمی و رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی این موکب، با حضور آیت‌الله عباسی خراسانی از اساتید سطوح عالی حوزه در شهر مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 05 March 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله هادی عباسی خراسانی در مدرسه علمیه‌‌ حضرت آمنه(س) در مراسم تقدیر از بانوان فعال در موکب فاطمی، با اشاره به آیات ابتدایی سوره‌‌ ابراهیم گفت: « کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَیْکَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ» یعنی قرآن انسان‌ها را از تاریکی به روشنایی راهنمایی می‌کند و این همان اتفاقی است که در ماجرای اربعین شاهد آن بوده‌ایم.

وی با اشاره به جمله‌ مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «روزی شهیدی از شهید دیگر سوال کرد، راه شهادت چگونه باز می‌شود؟ او گفت: اشک ... اشک»، عنوان کرد: محور تجمّع ما در این جلسه اشک است، اشک بر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) زیرا او قتیل العبرات است و امام صادق (ع) فرمود که "نشانه‌ی قلب شکسته، چشم گریان است".

*خادم زائر امام حسین(ع) سفیر واقعه کربلاست 

استاد حوزه علمیه خادمانِ زائرانِ سیدالشهدا(ع) را سفیران امروز کاروان کربلا معرفی کرد و اظهار کرد: شما نمایندگان الگوی فاطمی هستید و باید حالات فاطمی و زینبی را در خودتان پیدا و تقویت کنید.

عباسی خراسانی با بیان اینکه اربعین، تداوم بعثت، تداوم غدیر و  تداوم تمام حالات انبیای الهی است گفت: هیچ کدام از اولیای الهی، اربعین ندارند و تنها کسی که موضوع اربعین به او اختصاص دارد، امام حسین(ع) است؛ زیرا ایشان سفره‌ای منحصر به فرد برای هدایت بشریّت پهن کردند.

وی با اشاره به نقش امام سجاد(ع) در کربلا، مطالعه‌ کتاب "انسان ۲۵۰ ساله" تالیف مقام معظم رهبری را به همگان توصیه کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بخش زندگیِ امام سجاد(ع) در این کتاب، زندگی این امام معصوم را استثنایی و مدیریت ایشان و حضرت زینب کبری(س) را مدیریت بحران در شرایط سخت، معرفی نموده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم، همگان را به استفاده‌ معنوی از لحظات ناب ماه شعبان توصیه کرد و گفت: یکی از ادعیه‌ مورد توجه بزرگان، دعای شریف عشرات بود که بسیار مورد تاکید است.

همچنین در این برنامه معصومه ظهیری از اساتید حوزه‌ علمیه‌ خواهران با مقایسه‌ دو همایش باشکوه "حجّ" و "اربعین" گفت: مراسم حج که اجتماع بسیار بزرگی‌ است و به آن بسیار سفارش شده، دارای شروطی همانند استطاعت مالی، قدرت جسمانی و باز بودن راه است اما برای زیارت اباعبدالله الحسین(ع)، هیچ شرطی وجود ندارد و اگر فردی ناتوان باشد یا استطاعت نداشته باشد، توصیه شده که قرض بگیرد و به زیارت برود.

وی نقش حوزه‌های علمیه‌ خواهران و جامعه‌الزهرا(س) را در برگزاری مراسم اربعین، مطلوب ارزیابی کرد و گفت: طلاب خواهر در حوزه‌های مختلفی همانند ارتباط با زوّار سایر کشورها، خدمات‌رسانی به زائرین ایرانی، ارائه‌ خدمات پزشکی و پرستاری، فعالیت در حوزه‌ کودک و نوجوان و .... در اربعین ۱۴۰۰، مشغول فعالیت بودند.

در این مراسم از پایگاه اطلاع رسانی "موکب بانوان فاطمی" به نشانی «www.banovanfatemi.ir» رونمایی شد.

تجلیل از خادمان اربعین ۱۴۰۰ و برترین‌های مسابقه‌ اربعین، آخرین بخش این مراسم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار