سردار میرزایی، تصریح کرد: در برخورد با اقدامات نامتعارف در چهارشنبه آخر سال که امروزه به صورت یک ناهنجاری اجتماعی در جامعه نمود پیدا کرده است ، پلیس علیرغم اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی ،اقدامات گسترده ای را با اجرای طرح های انتظامی و عملیاتی در دستور کار خود دارد
کد خبر: ۱۰۳۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲ 13 March 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران ازشرق تاغرب استان در مورخه 22/12/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
کشف 199 هزار عدد مواد محترقه در استان مازندران / برخورد قاطع پلیس با هنجار شکنان در چهارشنبه آخر سال 
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به برخورد قاطع پلیس با هنجار شکنان در چهارشنبه آخر سال از کشف 199 هزارو 481 عدد ماده محترقه مازندران خبر داد . 
سردار مرتضی میرزایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: متاسفانه هرساله در روزهای منتهی به آغاز سال نو، روزهایی سخت و دلهره آور برای بعضی از خانواده ها رقم می خورد، روزهایی که یاد آور حوادث تلخ و ناگواری برای برخی از خانواده هاست و در آستانه سال جدید شادی و نشاط آنان را به غم و اندوه تبدیل کرده است .
فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: علیرغم اقدام های پیشگیرانه، باز هم شاهد حوادث ناخوشایندی از سوی هنجار شکنانی هستیم که سالمندان و خردسالان نیز قربانی رفتارهای ناهنجار از سوی آنان می شوند.
سردار میرزایی، تصریح کرد: در برخورد با اقدامات نامتعارف در چهارشنبه آخر سال که امروزه به صورت یک ناهنجاری اجتماعی در جامعه نمود پیدا کرده است ، پلیس علیرغم اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی ،اقدامات گسترده ای را با اجرای طرح های انتظامی و عملیاتی در دستور کار خود دارد .
وی با تاکید بر رویکرد محله محوری و کوچه محوری با حضور خانواده ها در کنار فرزندان در اجرای این مراسم، اظهار داشت: پلیس هیچگاه مخالف شادی و نشاط مردم نیست و بر همین اساس از جوانان و نوجوانان عزیز انتظار می رود، با اشتباهات خود، اندوه و ماتم را جايگزين شادي آغاز سال نو نكنند.
این مقام انتظامی با اشاره به ماده 618 قانون مجازات اسلامی، گفت: با کسانی که بخواهند به بهانه برگزاری مراسم چهارشنبه سوری امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیاندازند به شدت برخورد خواهد شد و ضمن توقیف خودروهای متخلف در این راستا، طی هماهنگی های صورت گرفته با مراجع قضائی این افراد تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت پلیس قرار خواهند گرفت.
میرزایی از کشف 199 هزارو 481 عدد ماده محترقه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: تاکنون 56 نفر از عاملان و توزیع کنندگان مواد محترقه که با مقاصد سودجویانه و گاها ناآگاهی از عواقب این شادی کاذب در استان فعالیت می کردند، دستگیر شدند .
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با توصیه به شهروندان برای کنترل فرزندان خود ازآنان خواست :احترام به حقوق همنوعان خود را فراموش نکرده و رفتارهاي پرخطر را تفریح به شمار نیاورند تا به خاطر لحظه اي شادي و هیجان کاذب،حادثه ای ناگوار را برای خود و دیگران رقم نزنند و یا کودکی را تا آخر عمر از دیدن زیبایی ها محروم کنند .
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه خط قرمز پلیس در چهارشنبه آخرسال را ایجاد مزاحمت برای مردم برشمرد و از شهروندان خواست:همواره پلیس را درکنارخود ببینند و به برخی افراد با رفتارهای نامتعارف گفت : به هیجانی که حسرت در کمین آن است، نزدیک نشوند و وحشت دیگران را دستمایه ی شادی خود قرار نداده و نگذارند، ایام بهار خاطره ای اندوهبار برایشان تداعی کند .
* ماده 618 قانون مجازات اسلامی: هرگونه هیاهو، جنجال، حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد که موجب اخلال در نظم و آرامش عمومی یا بازداشتن مردم از کسب و کار شود جرم محسوب می شود.
------------------------

دستگیری کلاهبردار میلیاردی ارز دیجیتال شمال کشور 
فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار میلیاردی ارز دیجیتال شمال کشور در ساری خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در تشریح این خبر گفت: با مراجعه چندتن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبنی بر سرقت موجودی کیف پول الکترونیکی آن‌ها، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان آن پلیس قرار گرفت.
وی افزود: شاکیان در اظهارات خود عنوان داشتند، مدتی قبل به‌ قصد سرمایه گذاری و کسب سود اقدام به ساخت کیف پول ‏الکترونیکی و خرید ارز دیجیتال کرده بودند که پس از مدتی متوجه برداشت غیرمجاز ارزهای دیجیتال از کیف پول و ‏به سرقت رفتن موجودی حسابها شدند.‏
فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: افسران سایبری پلیس فتا با بررسي‌هاي اوليه مستندات دیجیتالی و انجام اقدامات تخصصي، پی بردند که رمز کیف پول دیجیتال توسط مشاوره در هنگام خرید رمز ارز و به دور از چشم شاکیان به سرقت رفت.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه با تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهم مشخص شد، ادامه داد: ماموران با اقدامات صورت گرفته محل اختفای متهم را شناسایی و در یک عملیات ضربتی، این مجرم سایبری را دستگیر کردند.
این مقام عالی انتظامی در مازندران بیان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد اما پس از مشاهده مستندات غیر قابل انکار به کلاهبرداری از حساب تعداد زیادی از شهروندان شمال کشور به‌ مبلغ 90 میلیارد ریال تا این لحظه اعتراف کرد.
سردار میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
----------------------
تشدید برخورد با سارقان در ایام پایانی سال 
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از تشدید برخورد با سارقان در ایام پایانی سال و در راستای افزایش احساس امنیت در بین شهروندان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید محسن جعفری در این خصوص اظهار داشت: با توجه به ایام پایانی سال و تعطیلات پیش رو پلیس پیشگیری استان مازندران طرح تشدید برخورد با سارقان را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: در هفته گذشته ماموران انتظامي یگان امداد، کلانتری و پاسگاه های سطح استان در راستاي پیشگیری از سرقت تعدادی از سارقان را دستگیر و 592 فقره انواع سرقت در این خصوص کشف شد.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با بيان اينكه اغلب اين سرقت ها به دليل بي احتياطي مردم صورت مي پذيرد، از شهروندان خواست : با رعايت نكات ايمني در حفظ و نگهداري اموال خود، دست سارقان را در رسيدن به اهداف شوم خود كوتاه كنند.
سرهنگ جعفری در پایان خاطر نشان ساخت؛ اگرچه تلاش ها برای ارتقا سطح امنیت شهروندان و مقابله جدی و همه جانبه با مجرمان به طور مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد اما این مشارکت مردمی است که زمینه ها را تقلیل داده و موجب کاهش جرائم می شود.
--------------------

اعتراف سارق به 25 فقره سرقت اماکن در آمل 
سرپرست انتظامي شهرستان آمل از دستگيري سارق حرفه ای با 25 فقره سرقت اماکن خصوصی خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ صفدر اسلامی در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با تلاش بی وقفه مخفیگاه یک سارق حرفه ای و سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیرکردند.
سرپرست انتظامي شهرستان آمل با بيان اينكه ماموران در بازجویی های بعمل آمده از متهم، به راز 25 فقره سرقت از اماکن خصوصی پی بردند، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این سارق با استفاده از کمترین غفلت و زمان ممکن، اقدام به سرقت می کرد، بنابراین با استفاده از اقدامات خود مراقبتی مثل نصب دوربین و بکارگیری نگهبان محله می توان از سرقت توسط این افراد فرصت طلب پیشگیری کرد.
------------------------
دستگیری 2 توزیع کننده مواد محترقه در تنکابن 
فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از کشف 4500 عدد انواع مواد محترقه در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامحسین شعبانی در بیان این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع مواد محترقه توسط افردی در شهرستان تنکابن موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت .
وی، اظهار داشت: ماموران پس از بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی 2 نفر از متهمان را شناسایی و در اقدامی عملیاتی، آنان را در حین توزیع مواد محترقه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: در بازرسی از منزل متهمان 4500 عدد انواع مواد محترقه به ارزشی بالغ بر50 میلیون ریال کشف شد.
سرهنگ شعبانی در پایان از برخورد قاطع پلیس در مواجهه با مخلان نظم و امنیت عمومی خبر داد و از شهروندان خواست: به منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال در صورت مشاهده و اطلاع از هر گونه فعالیت سودجویان در این زمینه مراتب را از طریق تلفن 110به پلیس گزارش کنند.
-------------------------
توقیف کامیون حامل 12تن چوب قاچاق در نور 
فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 12 تن چوب جنگلی قاچاق از یک کامیون باری خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ علی داداش تبار با اعلام اين خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران یگان امداد حین گشت زنی یک کامیون باری حامل چوب را که به صورت قاچاق و غیرمجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود، توقیف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و راننده نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ داداش تبار ضمن قدردانی از همکاری شهروندان با پلیس از آنان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.
--------------------
كشف 4 هزار و 863 عدد انواع مواد محترقه درگلوگاه 
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف 4 هزار و 863 عدد انواع مواد محترقه غير مجاز از یک واحد صنفی خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمود کلوانی در تشريح اين خبر بيان داشت: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و در پیش رو بودن چهارشنبه آخر سال، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، شناسایی صنوف متخلف را در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: در پي اخبار واصله از شهروندان مبني بر نگهداری وفروش مواد محترقه توسط شخصي در یک واحد صنفی، ماموران پليس امنيت عمومي با انجام اقدامات اطلاعاتي و پس از شناسايي، فرد مورد نظر را دستگیر و از نامبرده، 4 هزار و 863 عدد انواع مواد محترقه خارجي پر خطر را کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه تصریح کرد: متهم پس از تشکيل پرونده مقدماتي برای کسب تکليف به اداره تعزيرات حکومتي معرفي شد.
سرهنگ کلوانی در پايان از شهروندان خواست هر نوع خبر خريد و فروش و يا نگهداري مواد محترقه را با پليس 110 در ميان گذاشته و به توصيه هاي پلیس توجه نمايند:
* نگهداری مواد محترقه و غیر مجاز و بر خلاف قانون بوده و می‌تواند خسارات جبران ‌ناپذیری به همراه داشته باشد.
* به استناد قانون مجازات اسلامي، ساخت و خريد و فروش مواد منفجره و محترقه جرم محسوب مي‌شود و مرتكبين برابر قانون مجازات خواهند شد.
* از نگهداری مواد محترقه و وسایل آتش‌بازی در نزدیکی وسایل حرارتی و برقی خودداری شود.
---------------
دستگیری سارقان سیم و کابل با تجهيزات اداره برق 
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از دستگیری دو سارق سیم و کابل برق و توقیف یک دستگاه خودروی حامل لوازم و تجهيزات اداره برق خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسن عنایتی در تشریح این خبر گفت: ماموران پاسگاه شهدا بخش هزارجریب این فرماندهی در هنگام گشت زنی به یک خودروی سواری مگان مشکوک و آن را توقیف کردند.
وی افزود: ماموران پس از بررسی مدارک هویتی سرنشینان خودرو، در بازرسی از صندوق عقب خودرو، لوازم و تجهيزات قطع و وصل برق، وسايلي از قبيل آچار، پايه رکاب اداره برق را کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجوئی های اولیه تاکنون به 5 فقره سرقت کابل های برق اعتراف کردند.
سرهنگ عنایتی گنجی با اشاره به اینکه يک دستگاه خودروي مگان متعلق به سارقان توقيف شد، از شهروندان خواست نسبت به سرقت کابل هاي برق شهري و مخابرات حساس بوده و هرنوع سرقت از کابل هاي برق و مخابرات را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند. سلمان مهدوی خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار