استاندار قم با اشاره به وجود ۱۴۰ معدن در استان، اظهار داشت: از این تعداد ۱۰۰ واحد فعال است و مابقی بواسطه موانعی چون مشکلات مدیریتی، کمبود نقدینگی و تجهیزات، راکد هستند.
کد خبر: ۱۰۳۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱ 02 April 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمد تقی شاهچراغی در بازدید میدانی از معدن منگنز ایران در روستای ونارچ شهرستان کهک، با اشاره به ظرفیت‌های غنی معدنی و صنعتی در استان، افزود: در سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین، بنای دولت، بر حمایت جدی از نخبگان در عرصه‌های تولید است.

استاندار قم به دستاوردهای پرافتخار نظام مقدس اسلامی در عرصه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: اکتشاف و استخراج مواد معدنی از جمله پیشرفت‌ها و دستاوردهای مهم کشورمان است که با ایجاد زمینه فرآوری این محصولات می‌توان شاهد افزایش صادرات و کاهش وابستگی به واردات مواد اولیه باشیم.

شاهچراغی با اشاره به اهمیت استحصال منگنز و ضرورت پیشگیری از خام فروشی مواد معدنی، گفت: این محصول به عنوان یکی از مواد مورد نیاز و پرمصرف در صنایع کشور از جمله صنعت فولاد دارای اهمیت ویژه و استراتژیکی در بین سایر مواد معدنی می‌باشد.

استاندار قم که در عمق ۲۹۰ متری زیر زمین از این معدن و مراحل استخراج مواد معدنی بازدید کرد، کار معدن کاران در این شرایط را بسیار سخت و طاقت فرسا توصیف کرد و ادامه داد: کار و تلاش در این شرایط سخت و در اعماق زمین آن هم برای تولید یک محصول پر کاربرد، کاری بسیار ارزشمند است و جای تقدیر از این عزیزان زحمتکش و سختکوش دارد.

وی به مسئولیت اجتماعی صاحبان صنایع و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی در سطح جامعه و محدوده پیرامون اشاره و تاکید کرد: از جمله اقدامات خوبی که در این مجموعه صورت گرفته، کمک به نیازمندی‌ها و مسائل اجتماعی اهالی روستا و محدوده پیرامون معدن است.

نماینده عالی دولت تحقق رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۱ را نیازمند توجه به بخش‌هایی چون معدن دانست و ادامه داد: با تسریع در صدور مجوزهای احداث و اکتشاف معادن در چارچوب قانون و نیز تسهیل شرایط برای آماده سازی بستر فرآوری محصولات از جمله اقدامات حمایتی از سوی مدیران اجرایی است و بر آن هستیم تا مسیر رشد استان بر اساس برنامه ریزی هایی صورت گرفته را هموار نمائیم.

وی با اشاره به وجود ۱۴۰ معدن در استان، افزود: از این تعداد ۱۰۰ واحد فعال است و مابقی بواسطه موانعی چون مشکلات مدیریتی، کمبود نقدینگی و تجهیزات، راکد هستند که طی مصوبات سفر ریاست جمهوری به قم، اعتبارات قابل توجهی برای حمایت از صنعت و معدن پیش بینی شده است و امیدواریم با برطرف شدن موانع، سال پیش رو، سالی خوب برای صنایع و معادن استان باشد.

استاندار قم همچنین به ظرفیت‌های صنعتی و معادن استان اشاره کرد و بیان داشت: رویکرد مدیریت استان، ریل گذاری مناسب برای تحقق شعار سال با حمایت کامل از نخبگان و صاحب نظران عرصه اقتصاد و تولید خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار