مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید، گفت: اعطای ۲۰۳ میلیارد تومان تسهیلات در ۳ ماه نخست سال برای طرح‌های اشتغال زا و کار افرین استان قم مصوب شده است.
کد خبر: ۱۰۴۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ 20 April 2022

به گزارش تابناک قم، نعمت الله رضایی، مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید، در حاشیه سفر به قم با اشاره به ۶.۵ برابر شدن سهم تسهیلات کارآفرینان کوچک و متوسط استان از تصویب ۲۰۳ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش خبر داد.

وی با بیان اینکه سقفی برای این تسهیلات در نظر گرفته نشده است، گفت: شورای برنامه ریزی استان در اردیبهشت طرح ها را به صندوق معرفی می‌کند و تا پایان خرداد تسهیلات پرداخت می‌شود و اگر نیاز به تسهیلات بیشتری هم باشد تزریق می‌گردد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید باز پرداخت تسهیلات را بیشتر از پنج سال بیان کرد و افزود: صاحبان طرح در شهر‌ها وروستا‌های استان با ارائه طرح خود به دستگاه‌های مرتبط می‌توانند از این تسهیلات که با کارمزد ۱۰ درصد پرداخت می‌شود بهره ببرند.

رضایی هم چنین با اشاره به تفاهم نامه‌ای که با مرکز خدمات حوزه علمیه انعقاد شده است، گفت: صندوق و مرکز خدمات حوزه به صورت اشتراکی تسهیلاتی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در اقساط ۷۰ ماهه بابت اشتغال خانگی طلاب می‌پردازد.

مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید در دیدار با آیت الله اعرافی بانکداری غیر ربوی را در دستور کار صندوق کارافرینی امید دانست و بهره مندی از شورای فقهی در این صندوق را از اقدامات مهم در این راستا بیان کرد.

رئیس حوزه علمیه قم هم توسعه مشاغل خانگی و کوچک را سبب توسعه اقتصاد در جامعه دانست و افزود: در برخی از این مشاغل هنر جاری است و هنر مشروع علاوه بر توسعه مالی اعتلا بخش روح و روان جامعه است.

آیت الله اعرافی با اشاره به کم رنگ شدن برخی از مشاغل خانگی مانند قالی بافی و زیلو بافی، گفت: دنیا خواهان این تولیدات است، اما با کم کاری‌هایی که انجام شده در موضوع بیمه و احتیاجات تولید کننده گان این مشاغل دیگر مانند گذشته فعال نیست.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) هم در دیداری جداگانه دریافت و پرداخت هرگونه بهره به تسهیلات را خلاف شرع بیان کرد و افزود: از اصطلاحاتی مانند وام کم بهره که در رسانه ملی از زبان برخی عنوان می‌شود بپرهیزید.

آیت الله سعیدی اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی و کوچک را راه میانبری برای پیشبرد اقتصادی کشور دانست و افزود: پرداخت تسهیلات به گونه‌ای باشد که تا رسیدن به هدف نهایی رصد و پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار