کد خبر: ۱۰۴۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ 07 June 2022

تلویزیون های هوشمند امروزه در حال باز کردن جای خود در لوازم منزل هستند. این دستگاه ها ، با سیستم عامل و پردازنده های اختصاصی خود ، قادرند به اینترنت وصل شده و مانند تبلت یا موبایل عمل کنند.  

تلویزیون هوشمند چیست؟

به طور خلاصه می‌توان گفت تلویزیون هوشمند دستگاهی است که می تواند به اینترنت متصل شود . تلویزیون‌های هوشمند سال ها است که وجود دارند اما این روزها بسیار هوشمندانه تر از چیزی که در ابتدای ظهورشان بودند به نظر می رسند . از آنجایی که سرویس های استریم نحوه تماشای فیلم و نمایش ها را تغییر داده‌اند تلویزیون ها نیز تغییر کرده و ویژگی هایی مانند سرویس های استریم و کنترل صوتی را اضافه کرده‌اند، اما در حالی که اکثر تلویزیون های امروزی را می توان هوشمند نامید در عین حال همه آنها یکسان نیستند.

تلویزیون های قدیمی فقط می توانند محتوا را از یک آنتن  HDTV، کابل یا منبع صوتی دیگر نمایش دهند اما تلویزیون های هوشمند مدرن با پردازنده های قدرتمند ، اتصال به اینترنت و نرم افزار بیشتر شبیه یک گوشی هوشمند یا تبلت عمل می ‌کنند تا تلویزیون های نسل های قبل.

تلویزیون های هوشمند مانند تلفن‌های هوشمند دارای سیستم عامل بوده و اتصال به اینترنت و پشتیبانی از طیف وسیعی از برنامه‌ها را ارائه می دهند.

با این کار دنیایی از گزینه های جدید سرگرمی از پخش ویدئو آنلاین گرفته تا بازی کردن، بررسی رسانه های اجتماعی و ... را به روی بیننده باز می کنند . این دستگاه ها همچنین از جمله بهترین دستگاه های سازگار با گوگل  شناخته می شوند.

تعداد زیادی از مدل‌های تلویزیون هوشمند اکنون شامل ابزارهای تشخیص صدا مانند Google Assistant  و ... برای تعویض کانال و جستجوی برنامه ها هستند.

تلویزیون های هوشمند همچنین ویژگی های یکپارچه تری برای خانه هوشمند به دست می‌ دهند و برخی حتی در میان دستگاه های خانه بهترین هستند.

این نوع تلویزیون ها با سایر دستگاه های متصل در خانه از جمله چراغ های هوشمند، قفل های هوشمند و سایر سنسورها سازگار بوده و برخی از آنها حتی دارای داشبورد های اختصاصی هستند که برای اتصال و کنترل همه دستگاه های موجود در خانه استفاده می شوند.

تلویزیون هوشمند چیست؟

هنگام خرید تلویزیون هوشمند باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به رواج تلویزیون های هوشمند می توانید استدلال کنید که این تلویزیون ها تقریباً همه ویژگی که در تلویزیون های دیگر وجود داشتند را در بر می گیرد .

هنگام خرید تلویزیون هوشمند اولین چیزی که باید به آن توجه کنید سهولت استفاده از پلتفرم است، زیرا شما قطعا می خواهید تماشای تلویزیون روان باشد .بسیاری از این موارد به الگوریتم های پلتفرم خلاصه می ‌شود که محتوایی را که تماشا کرده‌اید در چندین پلتفرم یادداشت نموده و نمایش‌های فیلم‌های مشابهی را نشان می‌دهد که فکر می‌ کند از آن لذت خواهید برد.

سپس تفاوت قدرت پردازش ، که در تلویزیون های دارای برندهای مختلف ، متفاوت خواهد بود . بنابراین در حالی که یک پلتفرم می تواند روی تلویزیون های سطح بالا با پردازنده های قوی به طور فوق‌العاده روان اجرا شود ممکن است در دستگاه های ارزان تر هنگ نماید.

هنگام خرید تلویزیون هوشمند دقت داشته باشید که آیا کنترل صوتی در آن گنجانده شده است یا خیر . زیرا هر کسی که بلندگوی هوشمند دارد می داند که وقتی چند سفارش را به دستیار صوتی بدهد خیلی زود آن ها را اجرا خواهد کرد . از طریق پلتفرم هوشمند می توانید به طور بالقوه از تلویزیون خود بخواهید که اخبار را بخواند، وضعیت آب و هوا را به شما بگوید و آن را با سایر دستگاه‌های هوشمند اطراف خانه تان ادغام کند.

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید هر تلویزیونی باید در نظر گرفت کیفیت تصویری است که ارائه می دهد. بسته به بودجه ممکن است بخواهید به دنبال مجموعه هایی با صفحه نمایش QLED،OLED یا نانوسل باشید. آن‌ها جزئیات تصویر k4 را با سطوح بالاتری از کیفیت ارائه می دهند.

نحوه نصب نرم‌افزار بر روی تلویزیون هوشمند

برای آنکه بتوانید برنامه های مختلف را بر روی تلویزیون هوشمند خود نصب کنید از مراحل زیر پیروی کنید:

- فایل APK که می خواهید بر روی تلویزیون هوشمند خود نصب کنید را دانلود کنید.
- به بخش تنظیمات درتلویزیون خود رفته و از طریق بخشsecurity  گزینه منابع ناشناخته را فعال کنید.
- از کاوشگر فایل برای پیدا کردن پوشه برنامه دانلود شده استفاده نموده و آن را نصب کنید.  

امداد تی وی ، مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون هوشمند در تهران 

تلویزیون های هوشمند هم مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری در اثر استفاده دچار استهلاک و خرابی می شوند . 

امداد تی وی ، بیش از 3 دهه در زمینه تعمیر تلویزیون در تهران سابقه داشته و تسلط کافی برای تعمیر انواع تلویزیون های قدیمی تا جدیدترین مدل های تلویزیون هوشمند را دارد.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در شهرری

تعمیر تلویزیون اسنوا در تهران

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در تهرانسر

از خدمات امداد تی وی است. 

با امداد تی وی تماس بگیرید.

09335051212

www.emdadtv.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار