دیدار دوستانه فوتبال
دیدار دوستانه تیم های ملی ایران و اروگوئه با پیروزی یک بر صفر ایران به پایان رسید.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 24 September 2022

تیم ملی ایران در اولین بازی تدارکانی خود در اردوی اتریش برابر اروگوئه قرار گرفت که محکی جدی برای شاگردان کی‌روش  بود.  

ایران:
علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، حسین کنعانی، شجاع خلیل زاده، ابوالفضل جلالی، سامان قدوس، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و سردار آزمون

اروگوئه:
سرخیو روشه، رونالد آرائوخو (دقیقه ۱ - آگوستین روگل)، مارتین کاسرس، دامیان سوارز، ماتیاس اولیویرا، ماتیاس وسینو، فدریکو والورده، رودریگو بنتانکور، فاکوندو پلیستری، داروین نونیز و لوئیز سوارز

ایران صفر - اروگوئه صفر/پایان نیمه نخست

حاشیه‌های مسابقه:

نیمکت نشینی مهدی طارمی  از نکات جالب توجه ترکیب تیم ملی بود.

علیرضا بیرانوند بعد از چند بازی نیمکت نشینی، به عنوان دروازه‌بان در ترکیب تیم ملی قرار گرفت.

احسان حاج‌صفی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بست.

محمدحسین کنعانی زادگان که محرومیت اخلاقی برایش در نظر گرفته شده بود و این محرومیت به بازی‌های دوستانه انتقال یافت و حالا یک جلسه از این محرومیت هم بخشیده شد تا او پس از یک جلسه غیبت امشب در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرد.
آرائوخو، مدافع اروگوئه و بارسلونا در ثانیه ۴۰ مسابقه با مصدومیت رو برو شد و در همان ابتدا جای خود را به بازیکن دیگری داد.

 یکی از مسئولان تیم اروگوئه پیش از شروع بازی نشان فدراسیون این کشور را به مهدی محمد نبی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال اهدا کرد.

با وجود حضور مهدی محمد نبی، نام حمیرا اسدی، مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در فهرست این بازی به عنوان مدیر تیم ایران درج شده است.  

گزارش بازی:

بازی را تیم ملی کشورمان بهتر آغاز کرد و شوت مهدی ترابی در همان ثانیه‌های ابتدایی در اختیار دروازه بان اروگوئه قرار گرفت.

سپس اروگوئه توپ و میدان را در اختیار گرفت و در دقیقه ۱۵ شوت از راه دور داروین نونز را علیرضا بیرانوند با واکنشی زیبا به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۷  ضربه نمایشی و چیپ لوئیز سوارز از پشت محوطه جریمه، از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۴۴ پس از اینکه سامان قدوس در میانه زمین اشتباه داشت، اولیویرا تا محوطه جریمه ایران پیش آمد، اما شوت پای چپ او در اختیار بیراوند قرار گرفت.

در نهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ایران صفر - اروگوئه صفر/پایان نیمه نخست

دقیقه ۴۷ در سمت راست محوطه جریمه تیم ملی یک ضربه کاشته برای اروگوئه به دست آمد که ضربه محکم والورده را شجاع خلیل زاده با سر دفع کرد و پس از این موقعیت دچار مصدومیت شد.

دقیقه ۴۹ شوت محکم و زیبای والورده از پشت محوطه جریمه را بیرانوند به زیبایی دفع کرد.

دقیقه ۵۴  ضربه محکم نونز از پشت محوطه جریمه را بیرانوند در آغوش گرفت.

دقیقه ۶۱ بازیکنان تیم ملی اروگوئه پس از همکاری تیمی که داشتند توپ را به سوارز رساندند که شوت او از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۶۴  مهدی ترابی پس از همکاری خوبی که با سامان قدوس داشت، در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت او توسط سرخیو روشه دفع شد. پس از آن ترابی باز هم موقعیت به دست آورد که شوتش به بیرون رفت.

ایران یک - اروگوئه صفر/کی روش با پیروزی به تیم ملی بازگشت

دقیقه ۶۹ طارمی، انصاری فرد، قلی زاده و نوراللهی وارد زمین شدند.

دقیقه ۷۸ گل برای ایران توسط مهدی طارمی. همکاری خوب قدوس و انصاری فرد، با پاس کریم به طارمی همراه شد و ضربه دقیق طارمی دروازه اروگوئه را باز کرد.

دقیقه ۸۲  فرصت عالی گلزنی برای اروگوئه که مهاجم این تیم با بی دقتی موقعیت را از دست داد و ضربه چیپ او با اختلاف اندک به کنار دروازه رفت.

دقیقه ۸۹ حرکت خوب سوارز که در حالت چسبیده به محوطه جریمه، عزت اللهی این بازیکن را با خطا متوقف کرد. ضربه کاشته سوارز، اما خوب نبود و به دیوار دفاعی برخورد کرد.

در نهایت این مسابقه با پیروزی یک بر صفر ایران به پایان رسید./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار