رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ؛
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد پایانه های صادراتی در استان های مرزی در کمیسیون کشاورزی با جدیت پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ 11 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدجواد عسگری  در کمیسیون تخصصی کشاورزی استان ایلام با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایلام جزو استان هایی است که هدف ایجاد پایانه صادراتی است و طی یک هفته باید گزارش پیگیری ها در این خصوص ارایه شود.

وی یادآور شد: صادرات پروتیین، مرغ و تخم مرغ، دام و گوشت قرمز به عراق بلامانع است و هیچ دستگاهی حق وقفه در این راستا را ندارد و صادرات محصولات کشاورزی به دلیل همجواری با عراق با جدیت پیگیری شود.

وی تاکید کرد: بطور ویژه وزارت نیرو، کنترل و مهار آب های مرزی استان را دستور کار قرار داده و گزارش ارایه دهد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف ۹ ماه آینده ۳۰۰ هکتار گلخانه در این استان کشت می شود که تا پایان سال ۱۰۰ هکتار و ۲۰۰ هکتار دیگر ۶ ماه نخست سال آینده باید کشت شود.

عسگری افزود: ایلام دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی است و این پتانسیل ها برای کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه اقلیم و خاک یکی از ظرفیت های خوب ایلام است که در تولید بسیار موثر است، اظهار داشت: ایلام در بحث امهال تسهیلات کشاورزی و دامپروری ویژه دیده می شود و مکاتبات لازم در این راستا صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: هر مدیری در اجرای این مصوبات کم کاری کند در این راستا ترک فعل محسوب و برخورد خواهد داشت.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ظرف یک هفته آینده مدیر شیلات استان در وزارت جهاد کشاورزی حضور داشته باشد و ظرفیت های این حوزه را احصا کند.

عسگری با بیان اینکه وام به میزان لازم برای توسعه شیلات در استان اعطا می شود، افزود: تا پایان سال جمع بندی شود که چه مقدار سطح اراضی کشت دار استان برای درخت های مثمر در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: ایجاد مرکز تحقیقات بلوط در استان ایلام با جدیت پیگیری شده و طی یک هفته مکاتبات انجام و هیأتی از مرکز به استان اعزام می شود.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه عشایر پنج هزار تن نهاده های دامی در اختیار عشایر قرار گیرد، در حوزه آبرسانی به عشایر، ۱۲ دستگاه تانکر آبرسانی در اختیار عشایر قرار گیرد.

عسگری در خصوص بیمه محصولات کشاورزی، اظهار داشت: این مهم با جدیت در مجلس و وزارتخانه پیگیری می‌شود و ایلام نیز در این راستا به دلیل محرومیت و تولید بالای گوشت قرمز ویژه دیده می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار