کد خبر: ۱۰۸۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ 19 December 2022

به گزارش تابناک مازندران،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بمناسبت درگذشت چهره ماندگار تعزیه کشور مرحوم حاج حسن مصفا معروف به سقا پیامی به این شرح منتشر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
هنر تعزیه یکی از مقدس ترین هنرهای است که در برانگیختن عواطف مذهبی و تقویت باورهای دینی نقش به سزایی دارد عزیزانی که در این مسیر گام بر می دارند قطعاً علاوه بر اجرا و ثواب قابل اعتنا ، در دل و جان مردم نیز عزیز و محبوب هستند .
سرآمد این راویان حوادث عاشورایی و آیینی بی شک شخصیتی ممتاز و کم نظیر، حاج حسن مصفا بود کسی که محبوب قلوب بود و به نیکی در دل مردم جای کرد.
او که نذر شده بود تا برای حسین (ع) بماند و برای حسین (ع) بخواند و چه خوش تا پای جان این نذر را ادا کرد.
چه هدایایی که به او دادند و او کریمانه به مستمندان بخشید که بارزترین آن سفر حجی بود که به او هدیه شد اما این مرد علوی هزینه را بین فقرا تقسیم کرد این خصلت علی وار و مسلک علوی او را ممتاز کرده بود و امروز که در حسرت از دست دادنش به سوگ نشسته ایم بخش عمده این ارادت، به خاطر اخلاق و منش و رفتار و کردار این خادم الحسین است و بخشی هم بخاطر وجاهت هنری این مرد بزرگ.
که هر دوی اینها قابل تحسین و تکریم و تعظیم است.
اینجانب این ثلمه بزرگ به ساختار نمایش آیینی کشور را به همه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه خصوصا هنرمندان عرصه تئاتر مذهبی تعزیه تسلیت عرض نموده، از حضرت حق سبحانه و تعالی علو درجات برای آن عزیز و صبر و طی راه و احیای مرام آن فرهیخته را برای خانواده بزرگ هنر تعزیه مسئلت دارم .

عاش سعیدا و مات سعیدا

حسین جوادی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار