مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش صادرات انواع کفش و صندل تولید شده در قم به کشورهای مختلف جهان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه به ۱۸ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۳۴۴ دلار رسید.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 02 January 2023

به گزارش تابناک قم، اسفندیار دریکوندی بیان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، کفش و صندل جز مهمترین کالاهای صادراتی قم بوده‌است و صنعتگران استان در این بخش با صادرات حدود ۱۰ تُن محصول توانسته‌اند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشند.

وی با بیان این که کفش و صندل تولید شده در قم به دلیل کیفیت بالا از قابلیت صادراتی مطلوبی برخوردار است، افزود: استفاده از نام‌های تجاری و شناخت مناسب بازارهای هدف از جمله عوامل موفقیت در زمینه صادرات این محصول و اعتماد مشتریان بین‌المللی به آن است.

وی با اشاره به این که از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، ۳۵ نوع کالا از گمرکات قم به کشورهای مختلف جهان صادر شده‌است، گفت: کفش و صندل از نظر ارزش در رتبه پنجم جدول محصولات صادر شده از گمرکات قم قرار دارد که نشان دهنده ظرفیت این کالا در توسعه تجارت استان است.

دریکوندی تاکید کرد: گمرکات قم برای حمایت هرچه بیشتر از صنعتگران استان و سرعت بخشیدن به فرآیند صادرات محصولات تولید شده توسط آنان ، از ظرفیت‌های قانونی برای تسهیل امور اداری و همچنین سامانه‌های الکترونیکی به‌منظور ارائه خدمات غیر حضوری به فعالان اقتصادی بهره می‌برد.

به‌گزارش ایرنا، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال‌جاری ۳۰ میلیون جفت انواع کفش و پایپوش درقم تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود، کفش‌های تولید شده در واحدهای صنعتی این استان علاوه بر پاسخ به نیاز بازار داخلی، دربازارهای بین‌المللی نیز جایگاه خاص خود را دارد و طی سال‌های اخیر اقدام‌های قابل توجهی برای صادرات این محصول به کشورهای مختلف جهان انجام شده‌است.

خوشه‌ کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق درقم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه استان در صنعت کفش، محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند؛ حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت بیش از پنج هزار شغل مستقیم و ۲۰ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار