شهردار تهران با بیان اینکه مقاومت در برابر دشمن درسی است که انقلاب اسلامی به ما داد، گفت: مقاومت در برابر دشمن رشد و عزت و بزرگی در کنار کاهش هزینه ها را در پی دارد.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶ 06 January 2023

به گزارش تابناک تهران، علیرضا زاکانی جمعه شب در مراسم سومین سالگرد شهید جبهه مقاومت، مصطفی محمد میرزایی و گرامیداشت مادران و همسران شهدای مدافع حرم قبله تهران(شهر ری) که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، توضیح داد: مراسم امروز به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم و همراهانشان به ویژه یار عزیز و بزرگ ایشان در یمن شهید میرزایی تشکیل شده است. وقتی انسان در یک شرایطی به سر می برد که درگیر اوضاع احوال خود می شود کمتر فکر می کند که چگونه شرایط اخیر را پشت سر گذاشته و چه افق درخشانی را فراروی خودش دارد.

وی افزود: همه ما در دنیا امتحان پس می دهیم. امروز انقلاب و نظام اسلامی بزرگترین نعمتی است که در دستان ما قرار گرفته است. بی شک این انقلاب دشمن های زیادی دارد. علت هم این است که انقلاب اسلامی پرچمدار جبهه حق علیه باطل است لذا ما با انقلاب یک راه جدیدی فراروی جامعه بشری گشودیم و مسیر نویی پیشاپیش جامعه جهانی گذاشتیم و یک پیام را صادر کردیم که نه ستم می کنیم و نه زیر بار ستم می رویم.

زاکانی ادامه داد: مبتنی بر این پیام انقلاب اسلامی و با یک بیان جدید، هم آزادی و عدالت و هم معنویت را به جامعه بشری منتقل کردیم. غرب آن روز به سرکردگی آمریکا -با شعار آزادی، به دنبال به یغما بردن اندوخته های جامعه بشری بود- و شرق با سردمداری شوروی -با شعار مساوات- دو لبه قیچی ای را شکل داده بودند که جامعه جهانی را به نفع خود تقسیم کنند. البته این دو در همه چیز با یکدیگر رقابت داشتند الا جلوگیری از پیروزی انقلاب.

شهردار پایتخت در ادامه با اشاره به دشمنی های ابرقدرت های دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: در ابتدای انقلاب آنها تلاش کردند با جنگ و کودتا و تجزیه‌طلبی انقلاب را نابود کنند اما موفق نشدند، پس از جنگ تحریم ظالمانه اقتصادی علیه ایران را پیش بردند اما باز هم موفق نشدند. بوش پدر اعلام کرد نظم نوین جهانی به رهبری آمریکا باید شکل بگیرد اما در نهایت از گفتمان انقلاب اسلامی شکست خورد. سال ۸۰ وقتی حادثه برج های دوقلو در آمریکا اتفاق افتاد آنها به دنبال ایجاد نظم جدید در کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا بودند اما باز هم در پیشبرد این هدف موفق نشدند.

زاکانی ادامه داد: ابر قدرت های دنیا از سال ۸۵ به بعد چون نتوانستند در غرب آسیا و شمال آفریقا تحول ایجاد کنند سعی کردند جنگ جدیدی علیه چهار کشور لبنان، سوریه عراق و ایران ایجاد کند اما بازهم در جنگ ۳۳ روزه از جبهه مقاومت شکست خوردند و در نهایت سال ۸۹ با جمع کردن تمامی انسان‌های مرتجع و ضد اندیشه از سرتاسر جهان گروهی به نام داعش را ایجاد کردند تا پس از تصرف سوریه و اشغال عراق به سراغ ایران بیایند.

وی افزود: در پیشبرد این مسیر چه جنایت هایی که صورت نگرفت و چه سر ها که بریده نشد تا انقلاب اسلامی و افق‌های کانونی آن در منطقه را زمین‌گیر کنند اما در نهایت جبهه مقاومت بر آنها پیروز شد.

شهردار تهران با بیان اینکه در تمام این تلاش ها اساس و مقصود این بود که منطقه و ظرفیت های انقلاب اسلامی را زمین‌گیر کنند، تصریح کرد: وقتی افق های ناکامی فراروی دشمنان اسلام و مرتجعین منطقه قرار گفت، هدف خود را به یغما بردن ملت یمن قرار دادند. به طوری که فروردین ۹۴ رژیم آل سعود به صورت غیرقانونی به ملت یمن حمله کرد و ملت یمن در اوج مظلومیت و سختی از خودش بزرگی و عظمت و ویژگی هایی نشان داد که ویژگی های پیشتازان است که در زمان ظهور، امام عصر (عج) را باید یاری کنند؛ امروز قریب به هشت سال از آن تجاوز می گذرد و ملت یمن در سخت ترین شرایط مقاومت کرده و برای خودش بزرگی خلق می کند.

شهردار پایتخت همچنین عنوان کرد: دو سوم جمعیت یمن حداقل ها را برای زندگی ندارند اما ایمان، رشادت، بزرگی و عظمت آنها باعث شد یمن مثل خورشیدی در منطقه‌ ما بدرخشد.

زاکانی افزود: زمانی که در سوریه همه فکر می کردند بشار حداکثر ۶ ماه دیگر بیشتر نخواهد بود، رهبر روشن ضمیر ما دستور به مقاومت و نوید پیروزی دادند و حاج قاسم و یارانش با حداقل‌ها در سوریه شرایطی را دنبال کردند که امروز لشکر جهانی اسلام در سوریه و بعد در عراق و یمن و جای جای منطقه با افتخار شرایط را متفاوت از گذشته کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز شرایط ما متفاوت از گذشته است، تصریح کرد: بزرگی و عظمت حاج قاسم و یارانش در منطقه نگذاشت که دشمن تحمل آنها را داشته باشد و لذا سه سال پیش حاج قاسم وقتی میهمان بود، در اوج ناجوانمردی به شهادت رسید و یارانش از جمله شهید میرزایی نیز در جای دیگری و در یمن به شهادت رسیدند؛ البته که بیداری و آگاهی و موفقیت جبهه حق، ماحصل این شهادت ها بود.

زاکانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پایه های سست نظام سلطه را آنگونه لرزانده که فروریختن آن به عینه دیده می شود؛ یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند که خودش را صیانت کند تا این فروریزش دیرتر صورت گیرد.

وی تاکید کرد: هر تهدیدی که علیه ما صورت گرفت را تبدیل به فرصت کردیم و امکان رشد و چیرگی ما را فراهم کرد.

زاکانی ادامه داد: انقلاب اسلامی پشتوانه ای در منطقه است که به عنوان مولفه قدرت در عرصه جهان روی آن حساب می کنند و بر همین اساس تهدیدات شروع شد اما در مقام تهدید باقی نماند و تبدیل به فرصتی برای انقلاب شد. به طوری که امروز جریان انقلاب و مقاومت در منطقه از دست برتر برخوردار است. به عنوان مثال تعیین حدود مرز لبنان با رژیم صهیونیستی و بهره مندی لبنان از مواهب طبیعی خود امری بود که دشمنان حزب‌ الله هم لب به تحسین آن گشودند.

شهردار تهران با بیان اینکه هم تسلیم شدن راه مواجهه با تهدیدات دشمن بوده و هست و هم مقاومت، اما هریک از این انتخاب‌ها، هزینه ای را برای طرف تمکین کننده یا مقاومت کننده به همراه دارد خاطرنشان کرد: در این مسیر اگر یک قدم عقب رفتی، دشمن صد قدم جلو می آید و در کنار جنایت و خیانت، حقارت را نیز به ما تحمیل می کند. مقاومت اما رشد و عزت و بزرگی در کنار کاهش هزینه ها را در پی دارد و این درس انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه عظمتی ‌که در منطقه می بینید حکایت از الگو و روش مقاومت و مبارزه دارد، اظهار کرد: همه این موارد نشان می دهد که دو ویژگی، اساس این توفیقات است نخست؛ تبعیت از ولی و امام جامعه و دوم مقاومت و ایستادگی و هوشمندی و حرکت در مسیر منکوب کردن توطئه های دشمن؛ لذا امروز بار دیگر کنار هم جمع شدیم که هم عظمت مقاومت را بزرگ بداریم و هم بزرگداشت شهدای مقاومت از جمله شهید میرزایی، تنها شهید مقاومت و مستشار ایرانی در یمن را برگزار کنیم شهیدی که از خطه ری است و ما به آن افتخار می کنیم؛ شهیدی که تجارب خود را به یمن منتقل کرد.

زاکانی ادامه داد: امروز دشمنان ما در اوج استیصال و بدبختی هستند. آنها عقلانیتی صوری دارند و فهم آنچه که در عالم رخ می دهد را ندارند؛ لذا در اتفاقات اخیر سعی کردند همه ظرفیت ها را بیاورند و انقلاب را در درون خانه خود زمینگیر کنند و بعد از موارد متعدد در این ۴۴ سال، تلاش کردند با ایجاد یک جنگ شناختی، یک رویگردانی جدی را در جامعه ایجاد کنند.

شهردار تهران همچنین گفت: قبل از این اتفاقات و آشوب ها در کشور تلاش شده بود امکانات را از برخی کشوری های منطقه آزاد کنیم و برای رفع مشکات گام‌های جدی را برداریم اما در این ماه‌ها این کشورها همه حرف‌های خود را پس گرفتند. این در حالی است که حالا که ناکام ماندند دوباره برگشتند و می گویند که آماده ایم که توافقات قبلی را دنبال کنیم و این نشان می دهد دشمن به هیج وجه قابل اعتماد نیست و وجدان و شرفی در وجود آنها نیست و راه مواجهه با آنها قدرت و کسب استقلال است.

وی با اشاره به اینکه باید در دخل کشور تحولی ایجاد کرده و گره از زندگی مردم باز کنیم، بیان کرد: لذا امروز مقاومت ملت یمن، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین نتایج افتخار آمیزی داشته است. البته ما امروز در داخل و منطقه سختی داریم اما باید توجه کنیم که امروز با گذشته خیلی فرق کرده و باید قدر مقاومت را بدانیم.

زاکانی با بیان اینکه یاد و خاطره شهید میرزایی و ایرلو را گرامی می داریم، تصریح کرد: باید فکر کنیم که اگر این شهدا و مقاومت منطقه نبود امروز چه وضعیتی در منطقه داشتیم؟ امروز از سوریه و لبنان و یمن چه مانده بود؟ امروز به برکت وجود این مقاومت کنندگان در عرصه جهاد و تبعیت کنندگان از ولی و امام جامعه و حضرت امام زمان (عج)، شرایط جهانی و منطقه ای روی دیگری پیدا کرده است.

شهردار تهران در پایان با بیان اینکه آمریکا در سند ۲۰۲۲، چین را رقیب و روسیه را تهدید خود برشمرد و ایران را به عنوان جایگزین و بدیل خود مطرح کرد، یادآور شد: اما ایران تنها نیست و سوریه، عراق، لبنان و فلسطین در کنار جریان های مقاومت در سراسر گیتی، جریانی هستند که به فضل الهی عن‌قریب در تحولات جهانی دست برتر را خواهند داشت و با نیم نگاهی به تمدن اسلامی، مقدمات ظهور را فراهم خواهند کرد.

منبع/شهرداری تهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار