مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام:
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام گفت : اجرای طرح پتروشیمی هلیلان منطقه، علاوه بر عمران و آبادانی منطقه، باعث اشتغال بیش از سه هزار نفر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 13 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سعید رشنوادی صبح امروز در نشستی که با هدف بررسی مشکلات دریافت تسهیلات پتروشیمی هلیلان برگزار شد،اظهار داشت: استان ایلام به دلیل مشکلات و عقب ماندگی متعدد در گذشته در بحث سرمایه گذاری نیازمند توجه است و باید از بخش خصوصی و سرمایه گذاران در این استان حمایت شود.

وی افزود: سرمایه‌گذارانی که در طرح‌هایی مثل پتروشیمی هلیلان که نقش مهمی در اشتغال و توسعه استان دارد، سرمایه گذاری می کنند باید مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام با اشاره به اینکه پتروشیمی هلیلان قرار است از تسهیلات تبصره ۱۸ برخوردار شود، افزود: این طرح برای ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات که قرار بوده از طریق بانک ملت واگذار شود، بلاتکلیف مانده است.

 وی بیان داشت: پیگیری‌های متعددی از تهران شده که روند پرداخت تسهیلات به این طرح تسهیل شود.

رشنوادی عنوان داشت باید با همکاری بانک عامل استان، مسئولان استانی و کشوری، این تسهیلات هرچه زودتر پرداخت شود، تا سرمایه گذار فراری نشود.

وی یادآور شد: از بانک‌های استان به خصوص بانک ملت انتظار داریم هرچه زودتر تسهیلات این طرح بزرگ و مهم استانی را پرداخت کنند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام با اشاره به نقش پتروشیمی هلیلان در اشتغال منطقه، افزود: اجرای این طرح علاوه بر عمران و آبادانی منطقه باعث اشتغال بیش از سه هزار نفر می‌شود.

پتروشیمی هلیلان نیازمند تسهیلات است

اصغر عارفی مدیرعامل پتروشیمی هلیلان نیز گفت : پرونده اعتباری تسهیلات پتروشیمی هلیلان ۴۰۰ میلیارد تومان است که این میزان تسهیلات باید از تهران به ایلام تفویض اختیار شود.

وی تصریح کرد: مسئولان وزارت نفت، بانک عامل یعنی بانک ملت و مسئولان ارشد استان، برای پرداخت این تسهیلات همکاری کنند.

عارفی بیان داشت: ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات این طرح نهایی شده و انتظار داریم مسئولان استانی و بانک‌های عامل همکاری کنند.

وی گفت : تمامی ماشین آلات این طرح هم اکنون در گمرگ هستند و قطعاً این طرح اجرایی می‌شود.

اراده بانک ملت برای پرداخت تسهیلات

عزتی معاون بانک ملت در استان ایلام نیز بیان کرد: تمامی همکاری لازم برای پرداخت تسهیلات به پتروشیمی هلیلان صورت گرفته است، مشکل طولانی شدن پرداخت تسهیلات بین وزارت نفت و بانک عامل در تهران است.

وی تصریح کرد: قرار است کارشناسان از تهران برای بازدید از پتروشیمی حضور پیدا کنند و بر اساس پیشرفت فیزیکی، به زودی روند پرداخت تسهیلات فراهم می شود.

عزتی بیان کرد: در حال حاضر برای پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به پتروشیمی هلیلان مکلی نداریم، و روند پرداخت مابقی ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر نیز بزودی تسهیل می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار